Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@06:49:50 GMT

پیاز صدرنشین بیشترین افزایش قیمت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۹۹۴

خبرگزاری میزان- بر اساس اعلام مرکز آمار، بیشترین افزایش قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری مربوط به پیاز است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بر اساس نتایج به دست آمده در فروردین ماه ١٣٩٨، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «پیاز» با ١٤٣,٣ درصد افزایش، «سیب زمینی» با ٥٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ درصد افزایش و «پرتغال محصول داخل» با ٢٥.٥ درصد افزایش بوده است.

در این ماه اقلام «تخم مرغ ماشینی» (٤.١ درصد) و «مرغ ماشینی» (٢.٨ درصد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.
بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین ١٣٩٧) مربوط به اقلام «پیاز» با ٤٥٩,٥ درصد افزایش، «رب گوجه فرنگی» با ٢٣٤.٧ درصد افزایش، «سیب زمینی» با ٢٠٧.٨ درصد افزایش، «سیب درختی زرد» با ١٦٦.٤ درصد افزایش، «گوجه فرنگی» با ١٤٩.٧ درصد افزایش و «خیار» با ١٤٠.٩ درصد افزایش است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمار پیاز سیب زمینی مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اسفندماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه بهمن ماه سال گذشته (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده‌ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۹.۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

شاخص قیمت کل

در اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۱۰۱.۲ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۹ درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۳ درصد)، ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ۱.۷ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت تجهیزات برقی" و کمترین تورم ماهانه با ۰.۱ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد. همچنین در این ماه گروه "ساخت فراورده‌های توتون و تنباکو" با تورم صفر درصد مواجه بوده است.

وضعیت تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۲.۶ درصد)، ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۴.۶ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۵۵.۸ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می‌باشد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت - اسفند ماه ۱۴۰۲ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 746993

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • بیت کوین صعود کرد