Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@10:42:34 GMT

طرح هوشمندسازی کارتن های شیر کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۰۵۰

طرح هوشمندسازی کارتن های شیر کلید خورد

محققان مشغول توسعه کارتن هوشمندی برای شیر هستند. این کارتن هوشمند اطلاعات مختلف مانند مزرعه ای که شیر در آن تهیه شده و همچنین مدت زمان واقعی انقضای شیر را در اپلیکیشن تلفن همراه نشان می دهد.

هرچند افراد بسیاری شیر را قبل از مدت انقضای آن دور می‌ریزند، اما احتمال دارد شیر چند روز دیگر قابل استفاده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا محققان دانشگاه کورنل برای جلوگیری از چنین دورریزی مشغول توسعه یک کارتن هوشمند هستند.

این کارتن هوشمند در برنامه ارتقای کیفیت شیر (Milk Quality Improvement) تحت توسعه است و طبق آن یک کد QR و حسگری به کارتن اضافه می‌شوند.

این کد شامل اطلاعاتی مانند مزرعه تهیه کننده این شیر، واحد فراوری شیر و میکروب‌های مخصوص این مزرعه و واحد فراوری است که احتمالاً در شیر وجود دارند.

از سوی دیگر حسگر نیز مدت زمان قرار گرفتن شیر در کارتن و همچنین دمای نگهداری کارتن را محاسبه می‌کند.

مشتریان و خرده فروشان با کمک اپلیکیشنی روی موبایل‌هایشان کد QR و حسگر را اسکن می‌کنند و می‌توانند به تاریخ دقیق انقضای شیر دست یابند. علاوه بر آن این اپلیکیشن به فرد کمک می‌کند تا از هدر دادن مواد غذایی و پول نیز اجتناب کند.

مارتین ویدمن محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: می‌توان با استفاده از ابزارهای کشاورزی دیجیتال در کارتن‌های شیر از دور ریز مواد غذایی کاست زیرا بسیاری از افراد شیر را زودتر از حد معمول دور می‌ریزند.

قبلاً محققان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا یک در مخصوص کارتن شیر ابداع کرده بودند که تازگی آن را رصد می‌کرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با تاکید شهردار تهران مبنی بر جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان از گرمخانه‌های شهر تهران برای حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است و پیمانکاران خدمات شهری تاکنون حدود ۷۰ نفر را جذب کردند. رضا محمدی گفت: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه کنند یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: این افراد حداقل حقوق ۱۱ و نیم میلیون تومان را دریافت می‌کنند که با مزایا تا ۱۳ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. رضا محمدی گفت: این افراد بیمه هم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه + فیلم
  • (تصاویر) مزرعه عروسک‌ها
  • مزرعه عروسک ها در یک روستا
  • (تصاویر) مزرعه کُلزا نقاشی زرد رنگِ طبیعت
  • فیلم| وقتی کلید در قفل شکست چه کنیم؟
  • پاکسازی محل تجمعی کارتن‌خواب‌ها در مسیل باقری