Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:13:33 GMT

عملکرد ارزی دولت فردا در فراکسیون شفاف سازی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۱۰۵

عملکرد ارزی دولت فردا در فراکسیون شفاف سازی بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی و انضباط مالی، در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از نشست این فراکسیون برای بررسی عملکرد دولت در اجرای سیاست‌های ارزی خبر داد.

وی گفت: با توجه به ابهاماتی که در مورد فرآیند تخصیص ارز وجود دارد، قصد داریم از جایگاه نظارتی به این موضوع ورود کنیم و فرآیند موجود را شفاف سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون شفاف سازی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه گزارشی در مورد وضعیت ثبت سفارش‌ها، واردات، تبیین ساز و کار اعتبار سنجی متقاضیان ارز ترجیحی و علت عدم بازگشت ارزها به فراکسیون دعوت شده است.

صادقی اظهار داشت: همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز برای ارائه گزارشی در مورد حجم و میزان ارزهای تخصیص یافته به فراکسیون فراخوانده شده است.

وی از دعوت رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور به جلسه این فراکسیون خبر داد و تأکید کرد: او نیز باید آمار و اطلاعاتی در مورد مبادلات ارزی و ریالی و برنامه‌های این سازمان برای جلوگیری از پول شویی ارائه دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: رئیس کل گمرک برای شفاف سازی فرآیند ثبت استعلام و ترخیص کالاها و خدمات و سامانه پنجره واحد فرامرزی به جلسه فراکسیون دعوت شده است.

صادقی افزود: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گزارشی از تمهیدات پیشگیرانه و نظارت بر ارزهای تخصیص یافته ارائه می‌کند.

وی گفت: سرپرست سازمان امور مالیاتی نیز به این جلسه دعوت شده است تا گزارشی از اقدامات این سازمان برای اعتبار سنجی متقاضیان ارز و نحوه اخذ مالیات از آنها ارائه کند.

رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی و انضباط مالی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس، رئیس دیوان محاسبات، رئیس کمیسیون اصل ۹۰، برنامه و بودجه، اقتصاد، معاونت نظارت مجلس، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از افراد دیگری هستند که به این جلسه دعوت شده‌اند؛ این جلسه محرمانه است و بنده پس از برگزاری جلسه در نشست مطبوعاتی گزارشی در خصوص آن ارائه خواهم داد.

صادقی تأکید کرد: جلسه فراکسیون شفاف سازی اقتصادی و انضباط مالی روز دوشنبه ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محل کمیسیون اصل ۹۰ برگزارمی‌شود.

کد خبر 4620499

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود صادقی جلسه علنی مجلس گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: جلسه امروز هیئت وزیران با توجه به اینکه رئیس جمهور در سفر سریلانکا به سر می‌برد به ریاست معاون اول و با حضور وزرا تشکیل شد. هم مباحث اجرایی و موضوعات جاری مورد بحث بررسی قرار گرفت و هم مصوباتی داشت که به برخی از این مصوبات اشاره می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، قانون تعزیرات حکومتی روی لایحه اصلاحیه‌ای وزارت دادگستری ارائه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و امروز هیئت وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد که برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا هم بتواند فرایندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را سرعت بخشی کند و هم بتواند ضمانت اجراهای محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و نظارت بسیار موثرتری بر مواردی که احیانا ًگران فروشی و احتکار و موارد تخلفات و جرایم تعزیراتی است را داشته باشد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: از دیگر مصوبات امروز هیئت وزیران موافقت با پیشنهاد بانک مرکزی است تا سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد و حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود. 

بهادری جهرمی بیان کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی