Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:13:13 GMT

محوطه اشکانی وستمین موزه می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۱۴۱

محوطه اشکانی وستمین موزه می شود

مهدی ایزدی در حاشیه افتتاح موزه معرفی قرآنی در کیاسر اظهار داشت: راه اندازی سایت موزه وستمین از جمله برنامه‌ها بوده و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای مطالعات و طراحی آن درنظر گرفته شده است.

وی افزود: وستمین در چند کیلومتری شهر کیاسر واقع شده است و اگر ساختمانی از سوی شهرداری یا بخشداری به عنوان موزه درنظر گرفته شود تمامی اشیای کشف شده در موزه به نمایش درخواهد آمد و دسترسی آن برای مردم راحت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتی است محوطه اشکانی وستمی در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر ساری و ۹ کیلومتری جنوب شرقی شهر کیاسر قرار دارد و در واقع نام یک روستا است. نخستین فصل کاوش آن از سال ۹۴ همزمان با ثبت این محوطه باستانی در لیست آثار ملی کشور آغاز شد و هم اکنون نیز فصل سوم کاوش آن در حال انجام است.

کد خبر 4620531

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی مازندران موزه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، غار سنگ شکنان جهرم با نام‌های سنگ اشکن، سنگ شکن، سنگ تراشان و سنگ شکنان در جهرم شناخته می‌شود که در سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
این غار با برداشت سنگ به وسیله ابزار سنتی سنگ شکنی در طی سالیان زیاد تشکیل شده و به عنوان بزرگترین غار دستکند جهان محسوب می‌شود.
غار سنگ شکنان جهرم ۳۵۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض و بیش از ۱۰۰ ستون سنگی بزرگ و کوچک دارد که هر چه به انتهای غار نزدیک می‌شویم ارتفاع سقف کمتر و در انتهای غار به کمتر از یک متر می‌رسد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • زلزله دامغان خسارتی نداشت
  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان