Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:49:41 GMT

آیین غبارروبی حرم بانوی کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۲۷۸

آیین غبارروبی حرم بانوی کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد

آیین غبارروبی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت با حضور مدیران روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی و سازمان‌های استان قم برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آئین غبارروبی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت (س) شب گذشته با حضور مدیران روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی و سازمان‌های استان قم در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین بهرام سرمست، استاندار قم با اشاره به این‌که روابط عمومی مرزبندی‌های نوین عصر ارتباطات است، گفت: عصر ارتباطات را می‌توان عصر انفجار اطلاعات توصیف کرد، به صورتی که در چنین عصری پیروز میدان سازمان و نهادی است که روابط عمومی آن ارتباط نظام‌مند و شفاف‌تری با رسانه‌ها داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به این‌که عصر امروز عصر پاسخ به نیاز انتشار و گردش محتوا است، عنوان کرد: قدرت اندیشه قدرت اصلی این عصر است؛ این در حالی است که مهارت شنیدن انتقاد یکی از مؤلفه‌های یک سازمان و مدیر موفق و معیار در این عصر است.

سرمست تفاهم با مخاطب را سومین مؤلفه یک سازمان ممتاز در عصر ارتباطات توصیف کرد و گفت: سازمانی موفق خواهد بود که با روابط عمومی خود بتواند یک رابطه مبتنی بر تفاهم با مخاطبانش برقرار کند.

روابط عمومی استحکامات جغرافیای دنیای ارتباطات است

مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم نیز در این آئین به بررسی اهمیت و جایگاه روابط عمومی در نظام نهادی و سازمانی پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال در آیه آخر سوره آل‌عمران فرموده است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خدا ترس باشید، باشد که پیروز و رستگار گردید.»

شهردار قم با اشاره به ماده‌های «اصْبِرُوا» و «صَابِرُوا» در آیه شریفه ۲۰۰ سوره آل‌عمران، گفت: فعل اول در حقیقت صبر و شکیبایی در مسائل درونی است این در حالی است که ماده «صَابِرُوا» در این آیه شریفه از منظر تفسیر شریف المیزان به مقاومت در مواجهه با مسائل خارجی اشاره دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به ماده «رَابِطُوا» در آیه شریفه عنوان کرد: این ماده در حقیقت قوام، پایگاه، مرز و حراست از یک حدود خاص را گزارش می‌کند، این در حالی است که عنوان روابط عمومی نیز از همین ماده گرفته‌شده است.

شهردار قم به تبیین الگوی واژه‌شناسی ماده «رَابِطُوا» پرداخت و گفت: این ماده در مورد کاروان‌سراها که به‌نوعی حراست از اموال و حدود امنیت مسافرت‌ها بوده با عنوان رباط استعمال شده است؛ بر همین اساس رباط پا که تمام توان و قوام بدن انسان بر مقاومت آن پایدار است از چنین ماده قرآنی اتخاذ شده است.

سقائیان نژاد استحکام و مقاومت در مقابل تهاجمات درونی و سازمانی را یکی از رسالت‌های قرآنی روابط عمومی‌ها (مبتنی بر معناشناسی عنوان «رَابِطُوا») عنوان کرد و گفت: روابط عمومی در نگاه نظری یک علم است، این در حالی است که بر اساس نوع عملکرد متصدی این سمت می‌تواند یک فن تعریف شود؛ بر این اساس می‌توان بر اساس الگوی عمل نیز این حرفه را یک هنر نامید.

وی در پایان تصریح کرد: روابط عمومی‌های استانی و شهرستانی باید با همدلی از حدود شهرها و استان‌ها در مواجهه با انواع خطرات و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی (که به‌صورت درونی و برونی استان‌ها را تهدید می‌کنند) استحکامات مقاومتی استان باشند.

تاریخ نهادها و سازمان‌ها با طلوع حرفه روابط عمومی گره‌خورده است

حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز در آئین غبارروبی مضجع شریف کریمه اهل‌بیت (س) با حضور مدیران روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی و سازمان‌های استان قم، گفت: روابط عمومی‌ها وظیفه تبیین اهداف و رسالت‌های سازمان‌ها به مردم را دارند و عهده‌دار حفاظت از کیان سازمان‌هایشان هستند.

وی بابیان این‌که هر سازمان، نهاد، کشور و مجموعه‌ای که حرفی برای گفتن دارد، متوسل به روابط عمومی می‌شود، گفت: هر مجموعه‌ای تلاش می‌کند افکار و منویات خود را در افکار عمومی جا بیندازد که این وظیفه بر دوش روابط عمومی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی هنر و فنی است که یادگیری و به‌کارگیری آن برای جبهه حق ضرورتی غیرقابل اجتناب دارد.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که پیامبر اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز از این ابزار برای نشر معارف دینی استفاده می‌کردند؛ ابزاری که دشمنان اسلام نیز از آن به کار می‌گرفتند.

وی با اشاره به این‌که پیش از انقلاب اسلامی روابط عمومی در خارج از کشور تدریس می‌شد یا توسط اساتید آمریکایی به‌صورت بسیار محدود در ایران ارائه می‌شد، گفت: روابط عمومی فن و هنری بود که آن‌ها دلشان نمی‌خواست هر آدم و سازمانی به دست بگیرد و در اختیار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: احکام الهی و تعالیم دینی برای این‌که در جامعه نشر یابد، ابتدا می‌بایست زمینه‌های پذیرش آن در مردم فراهم و بعد از ایجاد زمینه برای افکار عمومی، امور نهادینه شود که روابط عمومی در این زمینه نقش‌آفرین است.

وی در پایان بابیان این‌که تاریخ نهادها و سازمان‌ها با طلوع حرفه روابط عمومی گره‌خورده است، گفت: روابط عمومی اگر در جبهه حق باشد مسلماً به توسعه و نفوذ مبانی شریعت کمک خواهد کرد.

در این آئین بهرام سرمست؛ استاندار، سید مرتضی سقائیان نژاد؛ شهردار و جمعی دیگر از معاونین استانداری و مدیران نهادها و سازمان‌های استان قم حضور داشتند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

تسنیم نوشت: در این نامه آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۲۱۳۶۶۴/ت۶۲۰۹۷هـ مورخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۲، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (۱) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۶- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (۶) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است: «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

۲۲۵۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898654

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • (تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد