Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - مدير جهادکشاورزي گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کرد که فصل برداشت سه محصول کشت پاييزه اين شهرستان با برداشت دانه روغني کلزا آغاز شده و در روزهاي آينده نيز برداشت جو و گندم آغاز مي شود.

غلامعلي نورا روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اکنون سطح قابل برداشت دانه روغني کلزا در گنبدکاووس حدود 14 هزار هکتار با پيش بيني توليد 28 هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: برداشت دانه روغني کلزا از چند روز پيش در گنبدکاووس آغاز شده و تاکنون 662 تن از اين محصول با قيمت تضميني هر کيلوگرم 34 هزار ريال خريداري شده است.
نورا اضافه کرد: براي خريد اين محصول چهار مرکز خريد توسط تعاون روستايي گنبدکاووس پيش بيني شده که فعلا يک مرکز آن فعال و سه مرکز ديگر نيز با افزايش برداشت محصول فعال مي شود.
وي از آغاز برداشت `جو` در گنبدکاووس ظرف 2 تا 3 روز آينده خبر داد و بيان داشت: امسال سطح قابل برداشت اين محصول 21 هزار هکتار با پيش بيني 50 هزار تن است.
مدير جهادکشاورزي گنبدکاووس، قيمت تضميني خريد جو را هر کيلوگرم 11 هزار و 600 ريال اعلام کرد و گفت: به دليل تفاوت قيمت 5 تا 6 هزار ريالي هر کيلوگرم از اين محصول در بازار آزاد، خريد آن توافقي خواهد بود.
نورا، زمان برداشت گندم در گنبدکاووس را نيز بين 10 روز تا دو هفته آينده ذکر کرد و افزود: در سال زراعي 98 - 97 به دليل ابرناکي هوا، برداشت اين محصول و نيز دو محصول پاييزه ديگر يعني دانه روغني کلزا و جو، حدود 10 روز به تاخير افتاد.
وي، سطح قابل برداشت گندم در گنبدکاووس را 104 هزار هکتار با پيش بيني توليد 300 هزار تن و قيمت تضميني خريد آن را هر کيلوگرم 17 هزار ريال اعلام کرد و اظهار داشت: امسال به دليل بارش روزهاي پاياني سال 97 و نيز جاري شدن سيل اوايل امسال، 21 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و دانه روغني کلزا دراين شهرستان 100 درصد از بين رفت.
نورا اضافه کرد: با اين حال به دليل بارش هاي خوب سال زراعي 98 - 97 بويژه در مناطق شمالي گنبدکاووس، محصول مزارع اين بخش از وضعيت بسيار خوبي برخور بوده و افزايش توليد خواهند داشت.
اين مقام مسئول همچنين از آمادگي کامل براي خريد سه محصول گندم، جو و دانه روغني کلزا در گنبدکاووس خبر داد و گفت: مراکز خريد متناسب با پيش بيني توليد سه محصول در شهرستان راه اندازي شده است.
وي افزود: کار معاينه فني 500 دستگاه کمباين درحال انجام است و تا الان 90 درصد کار انجام شده و بقيه نيز تا آغاز برداشت گندم به پايان مي رسد.
نورا همچنين از کشاورزان گنبدي درخواست کرد تا پس از اطمينان از خشک شدن محصول نسبت به برداشت آن فقط با استفاده از کمباين هاداراي برگه معاينه فني، اقدام نمايند.
شهرستان 350 هزار نفري گنبدکاووس با 160 هزار هکتار اراضي زراعي و باغي که بخش اعظم آن به کشت گندم، جو و دانه روغني کلزا مي رود، از شهرستان هاي برتر گلستان و کشور در توليد اين سه محصول بويژه گندم است.
/3039/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز

احمد زراعتی گفت: کار برداشت محصول اراضی دیم از اسفند ماه ۱۴۰۲ با برداشت نخود آغاز و در نیمه دوم فروردین ماه با برداشت جو و عدس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برداشت گندم در اراضی دیم شهرستان سرباز از اردیبهشت ماه در ۲ بخش نسکند و کیشکور آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرباز گفت: در سال زراعی جاری ۳۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز