Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:26:17 GMT

دولت مجاز به وضع عوارض پلکانی برای خودروهای پرمصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۳۴۸

دولت مجاز به وضع عوارض پلکانی برای خودروهای پرمصرف شد

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مجاز به وضع عوارض پلکانی بر دارندگان خودروهای پرمصرف کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز -یکشنبه ۲۹ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ماده (۳) این طرح با ۱۸۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده (۳) این طرح به شرح زیر است: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو و راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی از جمله خودروهای تمام برقی، تمام هیبریدی(مدل‌هایی که قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع های خارجی برق را نیز دارند) و خودران و نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی دیگر حداکثر ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون اقدام نماید.

تبصره - دولت مجاز است ضمن ترویج روش‌های کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت، نسبت به وضع عوارض پلکانی بر دارندگان خودروهای پر مصرف (نسبت به حجم سیلندر) و یا تولید خودروهای با مصرف بالاتر از حد مجاز به تشخیص سازمان ملی استاندارد اقدام نماید و درآمد حاصل را پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور و درج در بودجه های سنواتی به یارانه تسهیلات بانکی جهت گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. آیین نامه اجرائی این تبصره حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

همچنین نمایندگان با ماده (۴) این طرح با ۱۹۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۴) آمده است: واردات خودروهای سواری تمام برقی – بنزینی (تمام هیبریدی) تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف می باشد. دولت موظف است زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت ۵ سال فراهم نماید. هزینه های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (۳) این قانون تأمین می گردد.

منبع:خانه ملت

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودرو دولت مجلس شورای اسلامی مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است

رئیس‌جمهور گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن‌طور که وعده داده شده است، اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم، سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی افزود: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گران‌قدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مسئله مهم تأمین آب در سمنان شد، البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان شامل استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: به برخی شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم، عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 745654

دیگر خبرها

  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود