Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌سی تی‌وی، «رن ژنگفی» بنیانگذار و مدیر شرکت مخابراتی هوآوی، در گفتگو با یک خبرگزاری ژاپنی گفت تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت ممکن است سرعت رشد آن را کم کند؛ اما این تاثیر «بسیار جزئی» خواهد بود.

رن در این خصوص گفت رشد درآمد سالانه شرکت ممکن است ۲۰ درصد کاهش یابد؛ اما تاثیر آن بسیار جزئی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ رشد مرکب سالانه این غول مخابراتی از فروش سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، ۲۶ درصد اعلام شده است.

مدیر هوآوی گفت: «ما کاری که ناقض قانون باشد، انجام نداده‌ایم. پیش از این نیز برای این مسئله (تحریم) آماده شده بودیم». او در ادامه تاکید کرد «این شرکت به توسعه تراشه‌های خود ادامه خواهد داد، حتی اگر کوالکام و دیگر تامین‌کنندگان آمریکایی به هوآوی تراشه نفروشند».

در پاسخ به دستور اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت استفاده شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات مخابراتی که ممکن است «خطرات غیر قابل قبولی را برای امنیت ملی» این کشور در بر داشته باشد، وزارت بازگانی چین پنجشنبه گذشته اعلام کرد این موضوع سوءاستفاده آمریکا از موضوع امنیت ملی و تحریم‌های یک جانبه است و این کشور برای حفظ منافع شرکت‌های چینی اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

شرکت هوآوی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این دستور ترامپ اعلام کرد چنین حرکتی در نهایت منافع مصرف‌کنندگان آمریکایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش‌تر، شرکت تابعه تراشه سازی «هیسیلیکون» هوآوی اعلام کرده بود به دلیل آنکه تلاش‌های بلند مدت آن بر تولید محصولات پشتیبان متمرکز بوده است با محدودیت‌های اعمال شده جدید از سوی آمریکا موجودی بسیاری از محصولات آن تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

پنجشنبه گذشته، شرکت هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند. قرار گرفتن شرکت هوآوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا به این معناست که عرضه کنندگان آمریکایی برای فروش محصولات به این شرکت باید مجوز بگیرند. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی دارد که معتقد است هوآوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر امنیت ملی آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند