Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:54:37 GMT

نفت 90 دلاری می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۴۱۳

نفت 90 دلاری می شود؟

بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد نفت خام برنت می‌تواند به 90 دلار در هر بشکه برسد. قوانین جدید سازمان دریایی بین‌المللی در مورد سوخت کشتی ها و دلار ضعیف‌تر باعث این اتفاق می شود.

بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد با افزایش تنش های نظامی در خاورمیانه و ضعف دلار قیمت نفت خام برنت می‌تواند به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بانک آمریکایی ادعا می کند قوانین سازمان دریایی بین المللی در مورد محتوای مجاز سولفور سوخت کشتی ها که در 2020 اجرایی می شود ،می تواند باعث افزایش تقاضای میعانات گازی متوسط شود و قیمت آن را بالا ببرد. بالا رفتن قیمت نفت می‌تواند نتیجه ضعف دلار با فروکش کردن جنگ تجاری بین آمریکا و چین هم باشد.

در فوریه بانک مریل لینچ تخمین زد که برنت تا 2024 بین 50 تا 70 دلار در هر بشکه معامله شود، قیمت نفت حدود 60 دلار در هر بشکه مانده است که نشان دهنده افزایش عرضه شیل آمریکا و کاهش تقاضا در جهان است. این بانک آمریکایی در کوتاه مدت افزایش قیمت نفت تا 70 دلار در هر بشکه را پیش‌بینی کرده بود که دلیل آن عرضه کم ونزوئلا ، ایران ، مکزیک و کاهش تولید اوپک بود . برخی از این کاهش ها ناخواسته اتفاق افتادند و برخی کاملا  اختیاری هستند.

مریل لینچ علاوه بر پیش بینی نفت 90 دلاری اعلام کرد اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین به مشتریان آسیب برساند و رکود اقتصادی ایجاد کند، قیمت نفت تا 50 دلار در هر بشکه پایین می آید.

این بانک آمریکایی اعلام کرد با افزایش تنش های نظامی در خاورمیانه و درگیری تجاری بین آمریکا و چین انتظار داریم احتمال رسیدن نفت برنت به اوج قیمت بسیار بیشتر از قیمت‌گذاری حال حاضر بازار باشد./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«افغانی» از دلار سودآورتر شد!

هر افغانی در بازار تهران در حدود ۸۴۴ تومان قیمت دارد این در حالی است که قیمت فروش هر افغانی در روز‌های ابتدایی اسفندماه برابر با ۷۶۴ تومان بوده است.

در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

منبع: اقتصاد صد

tags # افغانستان سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند