Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@23:55:00 GMT

واگذاری نابجای اراضی سبب معضل اجتماعی در گلپایگان شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۴۲۴

واگذاری نابجای اراضی سبب معضل اجتماعی در گلپایگان شده است

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان در گذشته در اختیار منابع طبیعی بوده است و از زمانی که این اراضی در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته با معضل بزرگ اجتماعی مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان از جمله اراضی زراعی حوزه میدان، لهرامش، مزرعه طلایی و شهرک صنعتی سایپا در گذشته در اختیار منابع طبیعی بوده است، اظهار کرد: از موقعی که این اراضی در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته با معضل بزرگ اجتماعی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کشاورزان سالیان طولانی برای امرار معاش و رونق تولید بر روی این زمین‌ها زحمت می‌کشیدند، اما به دلیل اینکه سند این زمین‌ها به نام منابع طبیعی بود و اکنون در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته است با مشکل کشت محصول مواجه شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل زمین‌ در محدوده راه و شهرسازی برای برخی سرمایه‌گذران از جمله شرکت فنر سازی زر که زمین آن نیز جانمایی شده برای دریافت تسهیلات، مشکل انتقال سند را ایجاد کرده است.

بختیار با تأکید بر ضرورت رفع مشکل چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان و شهرک صنعتی سایپا، اظهار کرد: این مشکلات کشاورزان و صنعتگران را با مشکل اجتماعی مواجه کرده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی سرمایه گذاری صنف کشاورزان گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • چهار محور در استان مسدود است
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت