Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:49:46 GMT

دستگیری عامل اصلی تهیه زغال بلوط در پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۴۷۶

دستگیری عامل اصلی تهیه زغال بلوط در پلدختر

میرشهرام میررضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی تهیه زغال چوب در جنگل‌های شهرستان پلدختر و استان لرستان در جریان گشت شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر به دام افتاد.

وی افزود: این عامل تهیه زغال به نام (ف-د) با تخریب درختان به منظور تهیه زغال یکی از افرادی بود که باعث نابودی جنگل‌های منطقه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: این فرد سال‌هاست که برای تهیه زغال با دادن پول به کسانی که در منطقه جنگلی ساکن هستند با بالا بردن انگیزه آنها در این زمینه باعث نابودی جنگل‌ها می‌شود.

میررضایی افزود: فرد مورد نظر با وجود اینکه بارها به وسیله نیروهای حفاظتی منابع طبیعی به دلیل قاچاق زغال دستگیر شده همچنان به این روند ادامه داد که دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: عدم سختگیری زمان دستگیری مانند کم بودن میزان جریمه تعرفه نرخی و توقیف نکردن وسیله نقلیه منجر به تکرار جرم می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر از مردم خواست به منظور حفاظت از منابع طبیعی در مقابله با متخلفان عرصه‌های جنگلی، ملی و طبیعی پیش قدم شما پیشگام شوند.

کد خبر 4620558

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی لرستان پلدختر درختان بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری این استان در پی بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

رضا عظیمی روزسه شنبه ۷ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون در سراسر استان، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کنترل و ذخیره سازی شد.

وی ضمن بازدید مستمر از وضعیت سازه ها توسط همکاران ادامه داد: بارش‌های اخیر هیچ گونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و سدهای این استان وارد نکرده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مساحت حوضه های آبخیز استان را حدود دو میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

عظیمی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره های زیرزمینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه ها، قنوات و چاه ها، نقش مهمی در کاهش شوری آب های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

عظیمی، حجم کنترل روان آب ها توسط پروژه های آبخیزداری را ۹۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: کنترل روان آب های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲۸۰۰ پروژه آبخیزداری در استان صورت می پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • جان دوباره برای بلوط ۳۵ ساله در لنده
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی