Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که شرکت‌های خودروسازی در مقابل تصادفات حاصل از نقص خودرو، دارای مسئولیت مدنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جریان بررسی طرح یک فوریتی «ساماندهی صنعت خودرو» با مواد ۷ و ۸ این طرح موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده (۷) این طرح آمده است: در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین (گارانتی) و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است.

در ماده (۸) این طرح آمده است: منظور از خودرو در این قانون انواع خودروی سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون، کامیونت، کشنده تریلر و موتورسیکلت است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ساماندهی صنعت خودرو مصوبه تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است

بزرگترین فشار داخلی که اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آن روبه روست مربوط به درخواست‌های گسترده عمومی شهروندان صهیونیست برای آزادی اسرای در بند حماس می‌شود. گرچه نتانیاهو آزادی اسرای صهیونیست را یکی از مهمترین اهداف عملیات در غزه عنوان ساخته است، اما با گذشت نزدیک به ۷ ماه از جنگ، هنوز این امر محقق نشده است. 

به گزارش الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) حماس را مقصر شکست مذاکرات برای تبادل اسرا خواند. 

بر این اساس، وی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: قلب‌های ما همچنان به دلیل باقی ماندن ۱۳۳ تن از اسرای خود در دستان حماس در غزه غمگین است. 

در ادامه این پیام آمده است: حماس مسئول فعلی شرایط به وجود آمده است. این گروه تمامی پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است. حماس به دنبال ایجاد نفاق در میان ما و تثبیت موقعیت خود است. با این حال، ما به این موضوع با قاطعیت پاسخ می‌دهیم. 

اظهارات نتانیاهو درباره آزادی اسرا و مقصر جلوه دادن حماس پس از آن انجام می‌شود که صد‌ها هزار تظاهرکننده در سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها آمده و خواستار توافق با حماس برای تبادل اسرا شده اند. 

کابینه افراطی نتانیاهو به شدت با تبادل اسرا با حماس مخالف است به طوری که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده اند در صورت دادن امتیاز به حماس و آزادی اسرای فلسطینی، کابینه ائتلافی را ترک خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • مفقودی یک نفر در رودخانه چالوس صحت ندارد
  • ۳ تصادف در محور‌های مواصلاتی گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند