Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب دموکرات آمریکا از رئیس پیشین سیا و نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای دعوت کرده است تا در یک جلسه توجیهی غیرعلنی درباره ایران شرکت کنند. این جلسه در تقابل با جلسه توجیهی دولت ترامپ برای حقوق‌دان‌های دموکرات در همان روز تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، حزب دموکرات کنگره آمریکا در پی اقدامات ناگهانی دولت دونالد ترامپ در منطقه، از جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا، و وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برای سخنرانی در جلسه‌ای توجیهی درباره وضعیت ایران در هفته آینده دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک عضو حزب دموکرات و منبع مطلعی دیگر که می‌خواستند نام آن‌ها فاش نشود، برنان که منتقد صریح دونالد ترامپ می‌باشد، قرار است روز پنج‌شنبه، در یک جلسه انجمنی غیرعلنی حزب دموکرات سخنرانی کند.

دعوت از برنان و وندی شرمن، یک برنامه متقابل برای جلسه توجیهی محرمانه دولت ترامپ برای حقوقدان‌ها است که این جلسه نیز قرار است روز پنج‌شنبه در کپیتول هیل برگزار شود. حقوقدان‌های دموکرات احتمالاً در هر دو این جلسه‌ها شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با انتقاد از اینکه دولت ترامپ آنها را در جریان مسائل پیرامون ایران قرار نمی‌دهد، خواستار برگزاری جلسات توجیهی محرمانه درباره آنچه دولت ترامپ "تهدید ایران" می‌خواند و تصمیمات در این زمینه شدند. در دوران دولت قبلی آمریکا کنگره به‌طور منظم در جریان مسائل مهم امنیت ملی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران جان برنان کنگره آمریکا وندي شرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند

رویترز گزارش داد، در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

در این نامه آمده است: نمایندگان کنگره، نهاد‌های بین دولتی، دادگاه‌های بین‌المللی و ناظران حقوق بشر (رژیم) اسرائیل در کنار مقام‌های دولت آمریکا از چند ماه پیش تاکنون به ابراز نگرانی‌های شدید در خصوص اقدامات بنیامین نتانیاهو پرداخته‌اند.

پیشتر نیز ۴۰ نفر از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این ۴۰ نماینده کنگره آمریکا که نام نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده هم در میان اسامی آنها دیده می‌شود در نامه‌ای از بایدن خواستند تا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمک‌های واشنگتن به این رژیم را مشروط کند.

امضای این نامه از سوی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، به ویژه پلوسی که یکی از مهم‌ترین دموکرات‌های تاریخ آمریکا بوده و برای دهه‌ها مدافع کلیدی روابط آمریکا و (رژیم) اسرائیل محسوب می‌شده است، نشان می‌دهد که جایگاه رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال و جنایت‌های وحشیانه ارتش این رژیم در نوار غزه تا چه حد در نزد مردم آمریکا و حزب دموکرات این کشور سقوط کرده است.

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی نیز پیش‌تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت که اگر هزاران کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم متوقف خواهد شد.

همچنین تیم کین سناتور دموکرات آمریکایی نیز با تاکید براینکه تحویل تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی تنها موجب افزایش درد و رنج مردم غزه و تشدید اوضاع در منطقه خواهد شد، خواستار جلوگیری از ارسال تسلیحات تهاجمی از سوی آمریکا به این رژیم شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود/ حتی یک موشک ایران به نواتیم رهگیری نشد
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه