Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@23:05:04 GMT

رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق را حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۵۰۴

رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق را حمایت می‌کنیم

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت همراه در سفر به کشور عراق و دیدار با علما و شخصیت‌های برجسته این کشور، با نوری المالکی، معاون اول رئیس جمهور فعلی عراق و نخست‌وزیر اسبق و دبیرکل حزب‌الدعوه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نووری المالکی در ابتدای این دیدار سلام خود را خدمت مقام معظم رهبری و آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله اراکی ابلاغ کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های تقریبی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه مذاهب اسلامی را دانشگاه مهمی برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.
به گفته وی؛ از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق حمایت خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور عراق همچنین یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی قول مساعد داد که این دانشگاه در عراق جز دانشگاه‌های معتبر قلمداد شود.

حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه و جایگاه این دانشگاه در قاموس تقریبی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاهی متمایز و ویژه در گسترش تقریب و تربیت نیرو‌های تقریبی برای جهان اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه امروزه کادر تقریبی جهان اسلام در دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت می‌شود، گفت: استقبال بی‌نظیر کشور‌های مختلف برای تاسیس شعب این دانشگاه، نشان از آکادمیک و تقریبی بودن دانشگاه مذاهب اسلامی دارد.

مختاری در ادامه به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور ایران و عراق اشاره کرد که دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند در دوره پس از داعش نقش جدی داشته باشد و در واقع مدل تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی نیاز عراق امروز پساداعش است.

همچنین حجت‌الاسلام جهانگیری، مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در چهار قاره دنیا ارائه داد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه مذاهب اسلامی عراق نوری المالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود