Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@02:16:14 GMT

جیب خالی و پز عالی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۵۴۸

جیب خالی و پز عالی

"عروس مردگان" یکی دیگر از مجموعه تئاترهای موزیکال و پر هزینه است که با وجود تعداد اجراهای محدود، به دلیل نامعلومی متوقف شد اما قرار شد مجدداً مورد بازبینی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از تابستان سال ۹۶ با اجرای تئاتر الیور توییست، عنوان "تئاتر موزیکال" میان مردم و اهالی هنر باب شد. تئاترهایی با حضور ستاره‌های سینمایی و با هزینه‌های تولیدی گزاف که قیمت بلیت این تئاترها نیز بسیار بالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"آن‌هایی که برای دیدن تئاتر به تالار وحدت می‌روند، زمین تا آسمان با افرادی که به دیدن اجرهای تئاتر شهر می‌روند، فرق دارند!"

این جمله یا مشابه این جمله، زمانی ورد زبان همه‌ی کلاس‌های تئاتر بود و تقریباً از زبان تمامی اساتید تئاتر شنیده می‌شد.

روزگاری، محل اجرای تئاتر تعیین کننده سطح مخاطب بود و تئاتر هم متناسب با سطح تماشاگرش ساخته می‌شد؛ اما حالا تمام مناسبات به هم ریخته است.

با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب خانواده‌ها، وجود همچین تئاترهایی با تماشاگرانی از همه‌ سطح‌ها، قابل درک نیست. وجود ستاره‌های سینمایی، طعمه‌ بسیار دلچسبی برای جذب مخاطب است.

"عروس مردگان" نیز نه تنها از تمامی این پارادوکس‌ها مستثنی نیست، بلکه با صراحت تمام قانونی با عنوان کپی رایت را نیز زیرپا گذاشته است و به غیر از وجود ستاره‌هایی چون نیکی کریمی و میلاد کی‌مرام، برای مخاطبینی که با آثار تیم برتون هم آشنایی دارند، جذاب به نظر می‌رسد.

در حالی که ظاهراً این تئاتر موزیکال، نتوانسته در اجرا موفق عمل کند و تماشاگری که استانداردهای تئاتر را می‌شناسد راضی کند.

اگرچه علت توقیف نمایش و بازبینی مجدد این تئاتر در هاله‌ای از ابهام است، اما آنچه که واضح است، این مجموعه اجراها که معنا و عمق چندانی هم ندارند، جاذبه‌ بسیار زیادی حتی برای ساکنین شهرستانی دارند؛ آنقدر که بسیاری از تماشاگران، علاوه بر پرداخت پول بلیت نمایش، هزینه سفر را نیز می‌پردازند.

علت وجود این پارادوکس یعنی وجود مشکلات اقتصادی و وجود اشتیاق بیش از حد برای تماشای این تئاترها، به شدت تفکربرانگیز در عین حال تعجب آور است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر رويال نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند. - اخبار سیاسی -

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها، اظهار داشت: یکی از اولین قوانین خوبی که مجلس یازدهم در راستای تعدیل نرخ اجاره بها و شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

علیزاده ادامه داد: در جهت اجرای قانون مجلس و در جلساتی که در کمیسیون اقتصادی برگزار شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد موظف به ایجاد ساختار و سامانه‌ای به نام «سامانه املاک و اسکان» برای شناسایی مسکن‌های خالی شدند اما به نظر می آید هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.

وی با اشاره به عدم همکاری احتمالی برخی دستگاه‌ها برای ایجاد ساختاری ثابت، خاطرنشان کرد: به هرحال این قانون مصوب مجلس و مجری آن دولت است و قاعدتا هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد که دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از آن مطالبه کند و درواقع از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی روش‌های شناسایی مسکن‌های خالی، مطرح کرد: به جای استقرار گشت‌های هزینه‌بر برای شناسایی مسکن‌ها در هر استان بهتر است بودجه و انرژی را برای تقویت سامانه الکترونیکی گذاشت و به سمت استفاده از روش‌های نوین و جدید رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»
  • سیاوش جای دانشگر را خالی نگذاشت!
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار