Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:23:50 GMT

ترخیص گوشت از گمرک با دلار ۹۰۰۰ تومانی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۶۰۵

ترخیص گوشت از گمرک با دلار ۹۰۰۰ تومانی

به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از گوشت و دستور بانک مرکزی برای دریافت مابه‌التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از واردکنندگان، اکنون گوشت با ارز ۹۰۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، به دنبال سیاست دولت مبنی بر حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی و تأمین آن با نرخ سامانه نیما، گوشت از جمله کالاهایی بود که در اوایل سال جاری از زمره دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی کنار رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و گمرک اعلام کرده که واردات گوشت و ترخیص آن باید بر مبنای ارز نیمایی انجام شود و مابه‌التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از واردکنندگان دریافت و سپس مجوز آن ترخیص داده شود. بر این اساس بانک‌ها ملزم به دریافت این مابه‌التفاوت و واریز آن به خزانه شده‌اند.

پیگیری‌ها از این حکایت دارد که به دنبال این ابلاغ، گمرک نیز موظف شده است ترخیص گوشت‌های وارداتی که به ویژه بخش خصوصی انجام می‌دهد را بعد از مابه‌التفاوت تعیین شده و دریافت سند پرداخت، انجام دهد؛ در غیر این صورت ترخیصی انجام نخواهد شد.

در این شرایط گوشت رسماً با دلار ۹۰۰۰ تومانی که می‌تواند بسته به شرایط نرخ نیما نرخ آن متفاوت باشد، وارد خواهد شد و دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص نمی‌یابد.

در این بین سود خوبی در نتیجه حذف یارانه ارزی گوشت نصیب دولت خواهد شد و مشخص نیست طبق وعده قبلی دولت برای برگشت مابه‌التفاوت ارز دولتی و نیمایی به مردم، چگونه این امر محقق خواهد شد. البته از چندی پیش بحث‌هایی در رابطه با برگشت به صورت نقدی یا کالابرگ مطرح بوده، ولی به نتیجه نرسیده است.

طبق قانون بودجه دولت موظف است ۱۴ میلیارد دلار را برای تأمین کالاهای اساسی تأمین مالی کند و در این حالت اگر ارز ۴,۲۰۰ تومان را با نرخ ۹,۰۰۰ تومان مورد محاسبه قرار دهد رقمی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برای دولت سود ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی گمرك گوشت قرمز مابه التفاوت ارزی واردکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران

مهدی وکیلی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  تمام ۹ بانک عامل همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی داشته اند گفت:   از ۴ هزار سهمیه  مسکن روستایی استان تهران تا به امروز هزار و ۲۱۶ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند ولی تا به امروز قرارداد ۳۰۱ نفر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همواره این پتانسیل در بنیاد مسکن استان تهران وجود داشته است که وام مسکن روستایی را به تمامی متقاضیان معرفی کنیم افزود: در صورتی که استقبال متقاضیان مسکن روستایی از روند نوسازی افزایش یابد این ظرفیت وجود دارد که سهمیه تسهیلات  سایر استان‌ها را برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی تهران استفاده کنیم.

حاجی  مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران هم در این نشست گفت: حساب ۱۰۰ امام یک حساب یکتا و متمرکز است و در سال گذشته به لطف الهی و با مشارکت مردم ۳۰۰ درصد به صورت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی افزود: ۵ ونیم میلیارد تومان کمک نقدی و ۳ هزار متر مربع که معاد ۳۰ میلیارد تومان می‌شود به حساب ۱۰۰ امام  هبه شد همچنین به کمک مردم وانجمن خیرین مسکن ساز برای محرومان مسکن احداث کردیم  به طوری که در سال گذشته به کمک همین منابع مالی ۲۳۹ سرپناه احداث شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است