Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز ایرج نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون و ارایه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص سیلاب فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: از زمان شروع سیلاب و علی رغم تعطیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدامات خود را برای مقابله با این بحران آغاز و همه مرخصی ها به این منظور لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در هر حادثه ای به دلیل ایجاد تغییرات زیست محیطی سلامت و مسایل مرتبط با آن به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: کادر دانشگاه علوم پزشکی خوشبختانه توانستند در زمان لازم خدمات مورد نیاز را با سیل زدگان ارایه دهند.

نظری بیان کرد: همکاران من در دانشگاه علوم پزشکی کارهایی را که برای جلوگیری از عوارض ناشی از سیل و تجمعاتی که در محیط های کوچک و اردوگاه های اسکان اضطراری صورت می گیرد و آلودگی هایی که در فضاها و محیط های مختلف ایجاد می شود را به گونه ای انجام دادند تا امروز بتوانیم بگوییم که خارج از نُرم بیماری های جمعیتی، بیماری نداشتیم و توانستیم با کمک مردم و مسوولان بیماری را در سیلاب کنترل کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران اضافه کرد: فشار خون یکی از مشکلاتی است که سلامت جمعیت کشور ما را به شدت تهدید می کند و عوارض ناشی از فشار خون باعث شده تا سالانه مردم کشورمان دچار بیماری هایی شوند که در صورت درمان و رسیدگی به موقع بسیاری از این بیماری ها به وجود نمی آیند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کنترل فشار خون بالا موجب صرفه جویی در اقتصاد سلامت و منابع مالی جامعه می شود.

نظری افزود: برخی عوامل ایجاد کننده فشار خون قابل شناسایی و پیشگیری است و رسانه در این زمینه می تواند کمک موثری داشته باشد.

او بیان کرد: پویش بهار همدلی، پویشی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده اما دیگران هم می توانند به آن بپیوندند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  تصریح کرد: هدف از تشکیل این پویش جمع آوری مبالغ مالی و به کارگیری آن در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب است.

نظری در پایان اضافه کرد: مبالغی که توسط این پویش جمع آوری می شود با مبالغ  کمیته امداد امام خوزستان تجمیع و برای بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی فشار خون بیماری سیلاب اهواز خوزستان برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان