Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:40:44 GMT

انجمن های ادبی ظرفیتی برای شناسایی استعدادها هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۷۲۵

انجمن های ادبی ظرفیتی برای شناسایی استعدادها هستند

اصفهان- ایرنا - دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور گفت: انجمن های ادبی می توانند به شناسایی و جذب استعدادها و توانمندی های فرهیختگان ادب در استان های کشور کمک کنند.

مهرناز آزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرهیختگان بسیار زیادی در جامعه هستند که هنوز شناسایی نشدند و توانمندی های آنها اگر به مجموعه انجمن ها تزریق شود در ادبیات شاهد جهشی بزرگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری فرهیختگان فرهنگ و ادب که در دوردست ها از چشم دورمانده و توانمندی هایشان مهجور مانده است به میادین فرهنگی و ادبی دعوت شوند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور ادامه داد : در کشور مجموعه ‌هایی ادبی زیادی فعالیت می‌ کنند که پیش‌برنده جریان شعر و ادبیات داستانی، تولید کتاب و ترویج کتابخوانی هستند و با این که نقش مهمی در جریان ادبیات دارند اما متأسفانه اطلاعات کاملی از این مجموعه‌ ها در دست نبود.
وی یادآورشد: ضمن اینکه این انجمن ‌ها، مردمی، خصوصی و غیردولتی هستند و در اجرای برنامه‌ های خود با مشکلات حمایتی مواجه هستند.
آزاد با اشاره به تشکیل مجمع انجمن های ادبی کشور تصریح کرد : تلاش این مجمع بر شناسایی انجمن های ادبی در سراسر کشور و بررسی نیازهای و حمایت از ایده ها و طرح‌ های خوب آنهاست.
وی اظهارداشت: این مجمع، انجمن ها را زیر یک پرچم و با یک هدف واحد منسجم می کند و با این کار قدرت پیش برنده ادبیات را در کشور چند برابر کرده و با استفاده از توان آنها برای تولید محتوا فواید و برکات بیشتری را در حوزه‌ی ادبیات حاصل می کند.
آزاد مهمترین وظیفه دبیران انجمن های ادبی سراسر کشور را ساماندهی ، شناسایی، مدیریت و هماهنگ کردن فعالیت های استان خود برشمرد و گفت: تلاش بر این است که بستری فراهم شود تا انجمن‌ها توانمندی های یکدیگر را بیشتر بشناسند و بنیاد با حمایت از ایده‌های برتر، این ایده‌ ها را به انجمن‌ های دیگر معرفی کند.
وی هدف نهایی و مهم این مجمع را شناساندن انجمن های سراسر کشور به یکدیگر و استفاده از توانمندی ها در حوزه های آموزش و پژوهش، تولید محتوا و ارتقا سطح سواد مجموعه های خود عنوان کرد و گفت: همه باید با یک قدرت واحد در راه ارتقا ادبیات حرکت کنند.
آزاد، ایده مجمع انجمن های ادبی کشور را ایده ای بسیار خلاقانه و تاثیرگذار برشمرد که توانست ظرف مدت یکسال حدود یکهزار و 600 انجمن در کشور را شناسایی و حدود 600 انجمن را تایید و شناسه دار کند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور، ایجاد اتاف فکر، برگزاری جلسات ماهیانه در استان ها، تبادل اندیشه و هم افزایی را عامل مهمی برای ارتقا و تولید محتوای قابل ارائه در انجمن ها برشمرد.
مجمع انجمن های ادبی کشور هر سال به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و طی آن دبیر مجمع و دبیران استانی انتخاب می شوند.
در اردیبهشت ماه 98 با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرناز آزاد با کسب اکثریت آرا از بین 500 انجمن شرکت کنننده در انتخابات، توانست به عنوان دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور انتخاب شود.
مهرناز آزاد، دبیر انجمن شاعران جوان استان اصفهان، مولف 10 اثر، سردبیر برخی مجلات علمی، فرهنگی و هنری کشور و نایب رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران و عضو هیات مدیره‌ خانه ارتباطات استان اصفهان و رییس کانون دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان فعالیت های چشم‌گیری در حوزه های فرهنگی ، هنری و علمی داشته است.
/6026/6994

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انجمن ادبي ظرفيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد

دبیر انجمن کوراش گفت: ۲۳ فروردین ماه سال جاری نماینده ۱۵ کشور در گود زینل‌خان با یکدیگر پیکار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی جام پهلوان پوریای ولی این رشته ورزشی در خراسان شمالی اظهار داشت: این رقابت‌های بین‌المللی از 23 فروردین ماه به مدت دو روز در گود «زینل خان» اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رقابت‌های بین‌المللی کوراش‌کارانی از کشور‌های روسیه، یونان، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان، قزاقستان و ایران با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو ادامه داد: کوراش‌کاران در دو وزن 90 کیلوگرم و 90- کیلوگرم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: رقابت‌های بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار خواهد شد. خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای در رشته کوراش دارد به گونه‌ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان‌دار پایتخت کوراش کشور است.

این مسابقات با حمایت فدراسیون ووشو و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی در ایام تعطیلات ایام عید مبارک فطر برگزار خواهد شد.

ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • میعادگاهی برای شعر و ادب
  • اقتصاد دریا پایه ظرفیتی نو و بکر در مازندران است