Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:01:41 GMT

تکمیل اطلاعات نهادهای مالی در سامانه «کدال»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۷۲۸

تکمیل اطلاعات نهادهای مالی در سامانه «کدال»

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ومدیریت نظارت بر کارگزاران اعلام کرد نهادهای مالی در اسرع وقت اطلاعات خود را در سامانه کدال که برای ساماندهی و انتشار الکترونیکی اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به سهام شرکت‌های ثبت‌شده در بورس طراحی شده تصحیح یا تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بازار بورس و اوراق بهادار یکی از بازار‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌گذاری در این بازار نیازمند اطلاعات و همچنین تحلیل‌های سطح کلان و خرد نسبت به شرکت‌های ثبت‌ شده در بورس اوراق بهادار است و یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی درباره وضعیت و فعالیت‌های شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران کمک کند، سامانه‌ای به نام کدال است. سازمان بورس اوراق بهادار ایران مانند بسیاری از بازار‌های سرمایه و بورس دنیا اقدام به ایجاد یک سامانه یا درگاه آنلاین کرده است که براساس مواد قانونی بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران(مصوب آذر ۱۳۸۴)، از حقوق سرمایه‌گذاران بورس حمایت کند.

 

هدف از ایجاد و راه‌اندازی سامانه کدال، ساماندهی، حفظ و نگهداری و انتشار الکترونیکی اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به سهام (مجامع و...) شرکت‌های ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار ایران است. طبق ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، «سازمان بورس و اوراق بهادار» در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به‌منظور نظارت بر حٌسن اجرای قانون و بر اساس ماده ۷ همان قانون، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار و نیز نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکت‌های ثبت‌شده نزد «سازمان» بر عهده هیئت‌مدیره این سازمان است.

 

در این خصوص سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات به نشانی codal.ir به‌منظور مكانیزه كردن جمع‌آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، طراحی ‌شده است.

 

حالا در راستای تکمیل اطلاعات موجود در این سامانه برای توسعه بازار بورس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و مدیریت نظارت بر کارگزاران طی اطلاعیه ای اعلام کرد نهادهای مالی در اسرع وقت اطلاعات خود را در سامانه کدال تصحیح و یا تکمیل کنند.

 

بنابر اعلام مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و مدیریت نظارت بر کارگزاران، در سال ۹۸ کلیه مبادلات مالی سازمان بورس از طریق سامانه صدور صورتحساب انجام خواهد گرفت و از آنجا که سامانه مذکور اطلاعات مربوط به نهادهای مالی را از سامانه کدال فراخوانی می کند، لذا ضروری است کلیه نهادهای مالی در اسرع وقت نسبت به تصحیح و یا تکمیل اطلاعات مربوط به شناسه ملی، کد اقتصادی، نام مدیر عامل، شماره موبایل مدیر عامل، نام مدیر مالی، شماره تلفن همراه مدیر مالی، شماره تلفن شرکت، کد پستی، نمابر،   آدرس بر اساس روزنامه رسمی و  سرمایه ثبت شده بر اساس آخرین روزنامه رسمی اقدام کنند.

 

بنابراین گزارش، فرآیندهای اصلی سامانه کدال شامل آماده‌سازی و ثبت گزارش‌ها به‌وسیله ناشران، دریافت و پذیرش گزارش‌ها توسط سامانه، ذخیره و بازیابی گزارش‌های دریافتی، تحلیل و نظارت بر گزارش‌ها توسط كارشناسان سازمان و انتشار اطلاعات به عموم است. همچنین این سامانه اهدافی چون تسریع در ارائه اطلاعات ناشران اوراق بهادار و افشای عمومی آن، ایجاد سازوکاری جهت تسهیل فرایند تهیه و افشای اطلاعات، ایجاد سازوکارهای بهینه و مناسب گزارش‌گیری و گزارشگری مبتنی بر اصول جهانی جهت فعالان بازار سرمایه را دنبال می کند.

 

از دیگر اهداف طراحی سامانه کدال می توان به فراهم آوردن امكان دسترسی آسان استفاده‌کنندگان به اطلاعیه‌ها، فراهم آوردن امكان نظارت مؤثرتر بر نحوه ارائه و افشای اطلاعات، افزایش شفافیت اطلاعاتی از طریق کاهش دورۀ زمانی تهیه تا انتشار اطلاعات و افزایش دقت در محاسبات و کنترل‌ها وافزایش هماهنگی واحدهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و ارتقای سطح اطلاع‌رسانی اشاره کرد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي حضرت خدیجه س خبرگزاری شبستان اردبیل مسجد سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان قرآن کریم سبک زندگی اسلامی سامانه کدال سازمان بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغلی بستری مناسب برای رقالبت سالم میان دفاتر کاریابی ها است گفت:کاریابی های برتر استفاده کننده از این سامانه معرفی می شوند. - اخبار اقتصادی -

امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،  سامانه جستجوی شغل را بستر مناسبی برای رقابت سالم میان دفاتر کاریابی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم اشتغال مطرح کرد.

وی افزود: تغییرات سریع دنیای کار و ظهور فن آوری های جدید سبب پیدایش مشاغل جدید و متنوع شده و  باعث تغییر ماهیت بسیاری از مشاغل شده است. برای اینکه افراد بتوانند در طول زندگی خود مشاغل همسو با علایق و ارزش­هایشان را دنبال کنند مجبورند ضمن پیش بینی تغییرات، بطور مداوم مهارت­ ها و شایستگی های خود را با نیاز بازار کار را ارتقاء دهند.

ملک گفت: دفاتر کاریابی با ارایه آمار و اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در سریع­ترین زمان ممکن از طریق ابزارهای کاربر پسند مانند سامانه جستجوی شغل می توانند در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی موثر واقع شوند و نیاز کاربران مختلف مانند کارجویان و کارفرمایان را مرتفع نماید.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کاربیان کرد: به منظور ایجاد محیطی سالم در جهت بهینه سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و بهره وری مطلوب از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات موجود و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانمندی‌های سیستمی و مدیریتی دفاترکاریابی بر اساس عملکرد آنان در سامانه جستجوی شغل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. پیش بینی می گردد با تشویق دفاتر کاریابی برتر زمینه رقابت سالم برای فعالیت آنان فراهم گشته و با بهبود سطح کیفی خدمات کاریابی، میزان اثربخشی آنان در تعدیل و تنظیم بازار کار افزایش یابد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت تعاون درتشریح عملکرد این سامانه گفت؛ در 10 ماهی که از آغاز به کار این سامانه می گذرد تعداد  330هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت نام کرده اند.  از این تعداد 163 هزار نفر روزمه خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده اند.

وی درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان داشت در این مدت  بیش از 30 هزار کارفرما در سامانه  ثبت نام کردند و 320 هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت کار افزود: برای 113 هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود  35 هزار نفر از آنان مشغول بکار شده اند.                

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!