Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس،‌ در حالی که قیمت برنج در بازار به بیش از 23 هزار تومان در هرکیلو رسیده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌دهد که برنج تولید داخل نیز در تخفیفات ماه مبارک رمضان در میادین عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت  بسیار از کالاهای اساسی با نرخ‌های ترجیحی در میادین توزیع می‌شوند،گفت: «واردات برنج همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید برنج در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

قیمت برنج ایرانی 6 ماه پیش کیلویی حدود 12 هزار تومان در بازار تهران به فروش می‌رفت اما آرام آرام پله‌های ترقی قیمت را پیمود و با افزایش دو برابری یعنی 200 درصد امروز به بیش از 23 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت برنج در کشور در حالی دو برابر شده که به گفته  مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ ذخایر فعلی برنج در کشوردو برابر سال گذشته است.

این مقام مسئول ضمنا تاکید می‌کند: بازار با کمبودی مواجه نیست، و ذخایر به حد کافی است، بررسی‌ها نشان می‌دهد سیل آسیبی به تولید برنج کشور نزده است.آمار هم نشان می‌دهد که قابل توجه میزان واردات برنج در سال۹۷ است.

 از این رو دستگاه‌های نظارتی با کسانی که قصد آشفته کردن بازار برنج را دارند، برخورد لازم را خواهند کرد.

وی افزود: در راستای مدیریت تأمین برنج کشور و با توجه به ضرورت جلوگیری از سوء‌استفاده برخی از اعمال ممنوعیت فصلی و از طرفی قابل نگهداری بودن کالایی مانند برنج در سال جاری، ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شده است.

در حالی وزارت صنعت به بهانه تنظیم بازار ممنوعیت فصلی واردات برنج را لغو کرده است که راه اصلی تنظیم بازار تاکید به تولید داخل است، انجام واردات در فصل برداشت به تولید داخل ضربه می‌زند و در سالهای آتی هم بدون واردات بازار داخل تنظیم نخواهد شد.

افزایش دو برابری قیمت برنج به رغم وجود دو برابری ذخایر برنج نسبت به سال گذشته بسیار معنی دار است که تنها سرنخ‌ آن را در احتکار این اقلام اساسی می‌توان جستجو کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم