Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت همت همگانی را می‌طلبد تا بتوانیم در تحقق این هدف موفق باشیم.
وی به فعالیت‌های ترویجی بنیاد و سایر دستگاه ها اشاره کرد و گفت: 387 گلزار شهدا با 2 هزار و 762 مزار شهید در استان قزوین است که سال گذشته 19 گلزار با 289 مزار شهید ساماندهی و بازسازی مجدد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقایق‌پور با بیان اینکه به همت بنیاد استان قزوین 60 عنوان کتاب از جمله مجموعه‌ی وصایای شهدا و مجموعه عکس قزوین 57 به چاپ رسیده است، افزود: دو کتاب نیز به نام خوئینی و هوشنگ در سال گذشته منتشر و رونمایی شده است.
دبیر شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی خط سرخ گفت: این پایگاه در جهت معرفی 3 هزار شهید استان قزوین راه‌اندازی گردیده و همین باعث کاهش مراجعات حضوری به بنیاد جهت گرفتن اسناد شهدا شده است.
این مسوول به کانون فرهنگی شاهد اشاره کرد و افزود: این کانون بیش از 15 هزار نفر را هر ساله در انجمن‌های مختلف قرآنی، فنی، مهارتی، تربیت‌بدنی، علمی و پژوهشی آموزش می‌دهد.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 560 دانشجو و 517 دانش‌آموز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: مسوولان این نهاد همواره تلاش می‌کنند به این عزیزان خدمات موثری را ارایه دهند ولی سال گذشته در پرداخت شهریه دانشجویان در سراسر کشور مشکلاتی به وجود آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با مدیریت خوب که در استان قزوین داشتیم و همچنین همکاری و همیاری مسوولان دانشگاه‌ها توانستیم تا حدودی این مشکلات را برطرف کنیم.
حقایق‌پور به مرکز فرهنگی، ورزشی و توابخشی شهید رجایی قزوین اشاره کرد و گفت: با مساعدت‌های مالی مسوولان کشوری و استانی می‌توانیم این پروژه را در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: در این پروژه تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان هزینه شده و با افتتاح آن بخش عظیمی از مشکلات جامعه ایثارگران و سایر مردم در حوزه توانبخشی حل خواهد شد.
این مسوول با اشاره به تشکل‌ها و دانش‌پژوهان اشاره کرد و گفت: این تشکل یکصد و 38 نخبه شاهد و ایثارگر را شناسایی کرده که این نخبگان می‌توانند بازوی مشورتی برای مسوولان دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف باشد.
وی تهیه و انتشار پیک ایثار، دیدار با 10 هزار و 963 ایثارگر، تماس تلفنی با 3 هزار و 280 ایثارگر، جمع‌آوری آثار شهدا و ثبت خاطرات ایثارگران و بازماندگان آنان، تشکیل 5 هزار و 315 پرونده فرهنگی مربوط به شهدا و ایثارگران و جمع‌آوری 275 هزار و 516 برگ سند شامل وصایا، دست‌نوشته‌ها و خاطرات همه‌ی شهدا را از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد برشمرد.
حقایق‌پور افزود: یک هزار و 350 دقیقه تولید و پخش برنامه با موضوعات ایثار و شهادت، اعزام 392 ایثارگر به اردوهای زیارتی و سیاحتی و یکصد و 8 نفر به حج تمتع، دیدار با 2 هزار خانواده شهید در قالب 56 گروه به مناسبت کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین و انجام تبلیغات محیطی ترویجی از دیگر برنامه‌های فرهنگی می‌باشد.

عدم اجرای قوانین ایثارگران زیبنده نظام اسلامی نیست
دبیر شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که بخشی از قوانین مربوطه به حوزه‌ی ایثارگری اجرا نشود و بر زمین بماند.
وی افزود: در برخی موارد ایثارگران ما حکم دیوان عدالت اداری را دارند ولی مسوولان دستگاه‌های اجرایی از انجام دادن آنها امتناع می‌کنند که این مشکل باید بررسی و برطرف شود.
حقایق‌پور گفت: همچنین اجرای قوانینی مانند فوق‌العاده ایثارگری، معافیت 7 درصدی سهم کارگر، تبدیل وضعیت استخدامی و بازنشستگی پیش از موعد که حق جامعه ایثارگران است در دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: قوانینی که از حوزه‌ی ایثارگری بر زمین می‌ماند، تبعات منفی در سطح جامعه دارد که امیدواریم با مساعدت مسوولان استانداری و پیگیری ما برطرف گردد.
دبیر شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: ما قوانین خوبی در حوزه‌ی ایثارگری داریم که اگر اجرا شود، رضایتمندی این قشر معظم جامعه ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان اینکه ما هر چه داریم مدیون شهدا و ایثارگری‌های آنهاست، افزود: اگر قانون هم نباشد مدیران مسوولیت اخلاقی و انسانی دارند که رشادت‌های این عزیزان را با خدمت‌رسانی جبران کنند.
گفتنی است: در این جلسه، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و سایر مسوولان دستگاه‌های اجرایی ترویجی حضور داشته و نظرات خود را در خصوص اهمیت و راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکلات موجود در اجرای قوانین مربوط به حوزه‌ی ایثارگری بیان کردند

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «سید امیر حسین اضی زاده هاشمی»، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با استقبال استاندار بوشهر وارد استان بوشهر شد.

حضور در گلزار شهدای بوشهر و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، حضور در صدا و سیمای استان بوشهر، شرکت در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر، حضور در مراسم روز ارتش، دیدار تجمیعی با خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار با ۲ خانواده شهید و جانباز در دشتی، حضور در شورای اداری استان، و نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر است.

کد خبر 6081436

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی