Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:18:16 GMT

عواقب حذف پایه بیمه درمان اعتیاد در بودجه 98

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۰۷۹

عواقب حذف پایه بیمه درمان اعتیاد در بودجه 98

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به حذف پایه بیمه درمان اعتیاد در لایحه بودجه ۹۸ گفت: بازگشت به چرخه مصرف مواد مخدر از پیامدهای حذف پوشش بیمه درمان اعتیاد است.

احمد ریواده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: پوشش بیمه پایه برای درمان اعتیاد توسط بیمه سلامت ایرانیان انجام می‌شد و مشمول مراکز دولتی بود که در بهترین شرایط در سال گذشته حدود ۲۵ درصد از این سهمیه را این مراکز توانستند جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مراکز دولتی فقط از این بیمه استفاده می‌کردند، ادامه داد: البته مراکز خصوصی درمان اعتیاد این استان تمایلی بر استفاده از آن نداشتند چراکه ظرفیت آنها برای درمان معتادان تکمیل بود و از سوی دیگر این مراکز پشت نوبتی نیز دارند در نتیجه استفاده از بیمه برای آنها جذابتی نداشت.

ریواده اظهار کرد: در مراکز دولتی درمان اعتیاد نیز افراد بی بضاعت، معتاد پرخطر و با ریسک بالا پذیرفته می‌شوند که باید با حذف این پوشش بیمه‌ای و بلاتکلیفی ایجاد شده چاره‌ای برای این موضوع اندیشید چراکه این امر موجب رها شدن این معتادان می‌شود و به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی دیگر را به دنبال دارد.

به گفته وی بازگشت به چرخه مصرف از دیگر پیامدهای حذف پوشش بیمه درمان اعتیاد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارائه یارانه به صورت مستقیم به مراکز درمان اعتیاد دولتی یکی از پیشنهادهایی است که می‌توان جایگزین پوشش بیمه‌ای کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت