Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:57:38 GMT

20 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۱۵۳

20 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده ساخته می شود

تهران- ایرنا- تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد و با اجرای آن 20 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان ساخته می شود.

این تفاهمنامه که امروز (یکشنبه) به امضای «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) رسید، به موضوع کمک در تامین بخشی از نیازهای مالی مورد نیاز بازسازی برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در سکونتگاه های شهری و روستایی مناطق سیل زده می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تفاهمنامه اولویت با واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق روستایی و محروم است.
بر این اساس، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبلغ 300 میلیارد ریال به عنوان بخشی از هزینه های تعمیر و تکمیل واحدهای آسیب دیده پرداخت خواهد کرد.
این رقم برای تکمیل ٢٠ هزار واحد از خانه های افراد نیازمند که آورده نقدی کافی برای تکمیل خانه های خود ندارند، اختصاص می یابد.
بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفند سال گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شد.
اقتصام* الف- و* 3065* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 مسكوني فرمان امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمودی رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: از ٢٧ فروردین تا ساعت ۷ صبح امروز ۳۰ فروردین، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شده و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: بارندگی‌های شدید در پاکستان جان ۷۱ تن را گرفت
وی ادامه داد: در این مدت با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی، به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آبگرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، افزود: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری نیز در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای اسکان افراد متاثر از سیل، برپا شد. انتهای پیام/ کد خبر: 1227573 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند