Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@15:06:01 GMT

تاریخ شفاهی دفاع مقدس گیلان به تفکیک شهرستان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۳۰۹

تاریخ شفاهی دفاع مقدس گیلان به تفکیک شهرستان تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با فرماندار فومن، با اشاره به اینکه این بنیاد از سال 85 کار خود را آغاز کرده است، گفت: دفاع مقدس وابسته به حذب و جناح خاصی نبوده و جناح‌بندی در این عرصه ظلم به شهدا و رزمندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قدرت بازدارندگی ایران از سال 67 تاکنون، اظهار کرد: در کنار افزایش قدرت نظامی و تسلیحاتی این ایمان به خدا و تقواست که ما را قدرتمند و پیروز می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان به حضور 97 هزار رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس و تقدیم هشت هزار شهید و بیش از 21 هزار جانباز و دو هزار و 600 آزاده اشاره کرد و متذکر شد: به نسبت جمعیت و جغرافیای استان گیلان این آمار بی‌نظیر است و سردار سلیمانی با حضور در کنگره ملی شهدای گیلان بهترین تعابیر و توصیفات را درباره رزمندگان گیلانی به کار برد.

بایرامی با بیان اینکه تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان از چهار سال پیش آغاز شده است، افزود: نقش شهدا و رزمندگان در قالب سه کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از همکاری و مساعدت ویژه استاندار گیلان جهت تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان خبر داد و ابراز کرد:‌ با هماهنگی‌های شکل گرفته بین استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان، امیدواریم آثار ارزشمند خوبی در زمینه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان گیلانی منتشر شود.

این مسئول فرهنگی جمع‌آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس و چاپ حداقل یک کتاب در تمام شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین اهداف در گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس این است که به‌واسطه آن بتوانیم ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را از دل شهرستان‌ها استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از پنج میلیون سند از رزمندگان وجود دارد، عنوان کرد: اسناد اعزام، عکس‌ها، نامه‌ها، حکم‌های ماموریت و نوشته‌های رزمندگان را باید جمع آوری کنیم، زیرا چهره‌های ناشناخته زیادی وجود دارند که هنوز به جامعه معرفی نشده‌اند.

بایرامی با بیان اینکه استان گیلان هنوز موزه دفاع مقدس ندارد، تصریح کرد: به همت سپاه قدس استان 10 هکتار زمین در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران به این کار اختصاص یافته و خوشبختانه استاندار گیلان نیز نگاه ویژه‌ای برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان به اهمیت احداث موزه دفاع مقدس از جنبه استانی و ملی اشاره کرد و متذکر شد:‌ در موزه دفاع مقدس گیلان از المان‌های بومی استفاده خواهد شد و برای ورودی این موزه نمادی 23 متری از نهضت میرزا کوچک خان جنگلی تا جبهه مقاومت طراحی شده است. همچنین بخشی از موزه به واسطه حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در فضای باز قرار دارد.

وی از بازسازی عملیات‌های آبی - خاکی و مهندسی رزمی در موزه مذکور خبر داد و اضافه کرد: 13 هزار مترمربع ابنیه و 11 هزار مترمربع گالری با محتوای بومی توسط پیشکسوتان دفاع مقدس طراحی شده است. ابنیه مذکور شامل ساختمان اداری موزه و کتابخانه دفاع مقدس و مرکز تاریخ شفاهی می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد، فرماندار شهرستان فومن نیز، با قدردانی از ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که تمام هستی خود را تقدیم دین و نظام و کشور کرده‌اند حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و پیروزمندانه در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح از میدان خارج شدند، تصریح کرد: اگرچه یک‌هزار میلیارد تومان خسارت به کشور ما وارد شد، اما بنا به فرموده امام راحل این ملت نشان داد که هر کجا در سختی باشد، پیشرفت می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران در منطقه،‌ عنوان کرد:  امروز دشمن با اطلاع از این قدرت بازدارندگی با احتیاط در برابر ایران اقدام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تاریخ شفاهی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم شب های قدر همچون سال های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالحسین(علیه السلام) از ساعت 22:30 الی 3 بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا در 10، 12 و 14 فروردین برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند