Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:48:31 GMT

زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۳۸۸

زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی طی دو جلسه در روزهای چهارشنبه اول و هشتم خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این نشست‌ها شانزدهمین و هفدهمین برنامه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره عبید زاکانی هستند.

غزل فارسی مهم‌ترین نوع ادبی شعر است و شاعران غزل‌سرا بیشترین هنر خود را در غزل به نمایش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیبایی‌شناسی یا علم الجمال در زندگانی اجتماعی بیشترین تلطیف و تهذیب را پدید می‌آورد. عبید زاکانی، شاعر قرن هشتم بیش از صد غزل سروده که تحلیل زیبایی‌آفرینی او در علوم ادبی امری ضروری و شایسته به نظر می‌رسد. آشنایی با عناصر زیبایی‌آفرینی در غزل‌های این شاعر طنزپرداز حس کنجکاوی را برمی‌انگیزد و خشنود می‌کند. عبید در عصر حافظ می‌زیست و طبعاً زیبایی‌آفرینی او در غزل با حافظ اشتراکاتی دارد و آشنایی با زیبایی‌آفرینی عبید در غزل، سلیقه زمانه او را نیز منعکس می‌کند.

دو نشست مذکور با سخنرانی احمد تمیم‌داری استاد دانشگاه علامه طباطبایی به بحث «زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید» اختصاص دارند.

این برنامه‌ها طی دو روز چهارشنبه اول و هشتم خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شوند.

کد خبر 4619820 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات فارسی غزل مرکز فرهنگی شهر کتاب شعر دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد

 رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی و شهباز شریف عصردوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

 سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • نامگذاری یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم