Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٧ به عدد ٤٠٩,٨٦ رسید که نسبت به سال قبل معادل ٥٠,٢٣ درصد افزایش داشته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور سال ١٣٩٧ (١٠٠=١٣٩٠)، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال ١٣٩٧ متوسط شاخص قیمت در تمامی استان‌ها نسبت به سال ٩٦ با افزایش روبه‌رو بوده اند. طوری که بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان گیلان با ١٣٢,٥٢ درصد و کمترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان اردبیل با ٢٥.٦٢ درصد داشته است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٧ به عدد ٤٠٩,٨٦ رسید که معادل ٥٠,٢٣ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. شاخص مرغداری‌های صنعتی در تمام فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبرو بوده­ و بیشترین افزایش در فصل زمستان به میزان ٧٩,٣٨ درصد بوده است. شاخص مذکور بجز فصل بهار در بقیه فصول سال نسبت به فصل قبل افزایش یافته است و بیشترین افزایش در فصل پاییز و معادل ٣٢,٧١ درصد می‌باشد. همچنین در فصل بهار ٦.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل کاهش یافته است.

در سال ١٣٩٧ متوسط شاخص قیمت در تمامی استان‌ها نسبت به سال ٩٦ با افزایش روبه‌رو بوده اند. بطوری که بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان گیلان با ١٣٢,٥٢ درصد و کمترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان اردبیل با ٢٥.٦٢ درصد داشته است.

مرغ

در سال ١٣٩٧ شاخص گروه مرغ به ٤٦٢,١١ واحد رسید که در مقایسه با سال قبل ٥٩,٤١ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ٨,٩٥ درصد داشته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب٥٦,٩٨،٤٣,١٥ و١٢٣,٨٠ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته­اند.

تخم مرغ

در سال ١٣٩٧ شاخص گروه تخم مرغ به ٣٠٠,٣١ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ٣٢,٦٥ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ٣٥,٩٦ درصد داشته است.

همه اقلام این گروه شامل تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به ترتیب ٣٦,٦٨ و ٢٨,٥٢ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته­اند، در حالی که همین اقلام در سال قبل به ترتیب معادل ٣٨,٦٨ و٣٣,٢٨ درصد افزایش داشته اند.

سایر

این گروه شامل کود می­باشد که در سال ١٣٩٧ شاخص آن به ٩٤٤,٠٨ رسیده که در مقایسه با سال قبل ٧,٧٩ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص مذکور در سال قبل معادل ٢,٠٦ درصد بوده است. شاخص مذکور بجز فصل تابستان در بقیه فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ٢١.٥٧ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرغداری صنعتی تورم نرخ تورم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی

به گزارش همشهری، این نهاد بین‌المللی مبنای فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه ۲.۱۵دلار برای هر نفر و البته براساس شاخص برابری قدرت خرید به ‌قیمت ثابت سال۲۰۱۷ تعریف کرده و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

این گزارش می‌افزاید: پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، نسبت جمعیت درگیر فقر مطلق به کل جمعیت کشور ۸ دهم درصد بوده که در سال ۲۰۲۱‌، ۷دهم درصد و در سال ۲۰۲۲هم ۵دهم درصد بهبود یافته است. با این حساب، فقر مطلق در ایران طی ۲سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعا ۳۷درصد کمتر از سال ۲۰۲۰یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است. نرخ ۵دهم درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت‌شده برای این شاخص طی ۵سال گذشته است.

گفتنی است سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسفند سال۱۴۰۰ با بیان اینکه «اگرچه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلندمدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود» تأکید کرده بود دولت، امکانات کافی برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق را دارد و با کار جهادی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم‌به نتیجه‌برسیم.‌

کد خبر 846377 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فقر بانک جهانی اقتصاد

دیگر خبرها

  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • تورم ۱۲ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • تورم بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد