Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:21:40 GMT

سفر به تاریخ با اقامتگاه‌های سنتی یزد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۴۴۷

سفر به تاریخ با اقامتگاه‌های سنتی یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، تجربه سفر به شهر تاریخی یزد با اقامت در این اقامتگاه‌های سنتی می‌تواند کامل‌تر و شیرین‌تر شود. بیشتر این اقامتگاه‌های سنتی خانه‌هایی تاریخی‌اند که از گذشته به یادگار مانده‌اند یا اینکه به سبک خانه‌های تاریخی و با معماری تاریخی یزد ساخته شده‌اند. اقامت در این خانه‌ها، مثل سفر به تاریخ است و گویی چند روزی به دور از هیاهوی زندگی و مشغله‌های معمول در خانه‌ای که بوی گذشته را می‌دهد به تاریخ سفر کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر زیبایی و حال‌وهوای خوب، مزیت دیگر این اقامتگاه‌ها این است که معمولاً قیمت مناسبی دارند. در این مطلب درباره چند اقامتگاه سنتی خوب در یزد که قیمت‌های مناسبی دارند صحبت کرده‌ایم. اگر قصد دارید به یزد سفر کنید پیش از رزرو هتل این مطلب را بخوانید.

اقامتگاه سنتی پارس یزد

اقامتگاه سنتی پارس یزد یکی از اقامتگاه‌های خوب یزد است که در محله فهادان یزد قرار دارد. این محله یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محله‌های یزد است و به جاذبه‌های دیدنی یزد خیلی نزدیک است. موزه سکه یزد با اقامتگاه سنتی پارس فقط پنج دقیقه پیاده فاصله دارد. جاهای دیدنی دیگری مثل زندان اسکندر، خانه لاری‌ها و مسجد جامع یزد هم فاصله کمی با این اقامتگاه دارند.

بنای اقامتگاه سنتی پارس یزد مربوط به دوران قاجار است اما گفته می‌شود دیوارهایش در حدود ۸۰۰ سال عمر دارند. البته این موضوع نباید مایه نگرانی‌تان شود چون این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۶ بازسازی شده و هم از لحاظ استحکام بنا می‌توانید آسوده‌خاطر باشید و هم تروتمیز بودن و زیبایی فضای داخل خانه و اسباب و اثاثیه آن. این خانه تاریخی معماری زیبایی دارد و در و پنجره‌های رنگی، حیاط باصفا و حوض زیبایش محیطی خوشایند را برای مسافران ایجاد کرده است.

امکانات اتاق‌های این اقامتگاه نیز خوب محسوب می‌شود و نسبت به قیمتش در سطح بالایی است. البته از صبحانه اقامتگاه پارس نباید انتظار تنوع بالا داشته باشید.

اقامتگاه پارس رستوران و کافی‌شاپ نیز دارد که کیفیتشان مناسب است. هزینه رزرو اتاق یک تخته در اقامتگاه سنتی پارس یزد ۹۹ هزار تومان و اتاق دو تخته ۱۶۰ هزار تومان است. گران‌ترین اتاق اقامتگاه سنتی یزد اتاق چهار نفره آن است که برای رزروش باید ۲۲۳ هزار تومان بپردازید یعنی تقریباً ۵۶ هزار تومان به‌ازای هر نفر.

اقامتگاه سنتی دوستانه یزد

اقامتگاه سنتی دوستانه نیز در محله تاریخی فهادان قرار دارد. این اقامتگاه تا زندان اسکندر و مسجد جامع فاصله بسیار کمی دارد. هم‌چنین خانه لاری‌ها، خانه تهرانی‌ها و مدرسه ضیائیه نیز به آن خیلی نزدیکند. این اقامتگاه یک خانه سنتی و تاریخی است و معماری‌اش به سبک خانه‌های تاریخی یزد است.

این خانه زیبا ۱۰ اتاق دارد که از دو تخته تا چهار تخته هستند و همگی اتاق‌هایی تمیز و باامکانات مناسب هستند. البته امکانات این اقامتگاه نسبت به مورد قبل کمتر است و مثلاً تلویزیون ندارد. البته باید امکاناتش را با قیمت پایینش بسنجید. علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب نسبت به امکانات، برخورد خوب و صمیمانه کارکنان این اقامتگاه از ویژگی‌های مثبت آن است.

البته صبحانه این اقامتگاه نیز مثل مورد قبل تنوع چندانی ندارد. هزینه رزرو اتاق دو تخته در اقامتگاه سنتی دوستانه یزد ۱۳۹ هزار تومان است. برای رزرو اتاق چهار تخته در این اقامتگاه باید ۲۰۲ هزار تومان بپردازید، یعنی تقریباً ۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر.

اقامتگاه سنتی الماس یزد

یکی دیگر ازاقامتگاه‌های سنتی خوب یزد که قیمتی مناسب دارد، اقامتگاه سنتی الماس یزد است. اقامتگاه سنتی الماس خانه‌ای تاریخی است که از دوران قاجار به‌جا مانده است. این خانه زیبا پس از بازسازی و مرمت در سال ۹۷ تغییر کاربری داد و فعالیتش را به‌عنوان اقامتگاه سنتی آغاز کرد. این اقامتگاه نیز در محلی قرار دارد که دسترسی‌اش به جاهای دیدنی یزد آسان است.

از اقامتگاه سنتی الماس یزد با چند دقیقه پیاده‌روی به برخی جاهای تاریخی یزد مثل زندان اسکندر، موزه فهادان، موزه تخصصی سکه و موزه مردم‌شناسی حیدرزاده می‌رسید.

اقامتگاه سنتی الماس یزد خانه‌ای دو طبقه است که ۱۱ اتاق دارد. اتاق‌های این خانه تمیزند و امکانات نسبتاً خوبی دارند. هزینه رزور اتاق یک تخته در این اقامتگاه ۹۲ هزار تومان است. گران‌ترین اتاق اقامتگاه سنتی الماس یزد اتاق پنج تخته است که هزینه رزروش ۲۹۰ هزار تومان است یعین ۵۸ هزار تومان به ازای هر نفر.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4620317

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد خانه لاری ها مسجد جامع يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان

حیدر آسیابی گفت: شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسرا‌ها و محاکم استان اختصاص پیدا می‌کند.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم آمادگی هرگونه همکاری در این راستا را داریم.

محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بنا‌های تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیا آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از مگا پروژه‌های مهم استان است.

خانه تاریخی شعرباف، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها (هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد (هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بنا‌هایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین شهرهای جهان کدامند؟
  • رونمایی از تاریخ بازگشت بارسلونا به نیوکمپ جدید
  • ۴۴؛ بایرلورکوزن رکورددار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • کلوپ: یا صعود یا حذف شدن به زیباترین شکل ممکن!‏
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد