Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@20:31:23 GMT

واحد های کوچک از دریافت مواد اولیه در بورس محروم هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۴۸۶

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، میثم مداحی یکی از کار آفرینان نمونه استان کرمان، مدیر کارخانه آذران پلاست و مدیر عامل کارخانه خورسند پلاستیک شیده عنوان کرد: علی رغم شرایط اقتصادی موجود حدود ۳ ماه است که واحد تولیدی خورسند پلاستیک شیده راه اندازی شده، این واحد تولیدی در حال حاضر ۴ خط تولیدی دارد و تمامی دستگاه های واحد تولید، ساخت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآفرین جوان استان کرمان در خصوص اشتغال‌زایی در این کارگاه اظهار داشت: در این کارگاه در حال حاظر 10 نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند که با افزایش دستگاه ها و گسترش فعالیت کارگاه تعداد افراد بیشتری در آن مشغول به کار خواهند شد.

این کار آفرین نمونه با بیان اینکه دستگاه های بادی بزرگ و گران قیمت هستند، افزود : در این واحد تولیدی ظروف ۲۰ لیتری، 10 لیتری و 4 لیتری تولید می شود، برای تولید این ظروف روزانه حدود یک تن مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و حدود ۱ هزار ظرف ۲۰ لیتری با وزن ۱ کیلوگرم یا ۲ هزار ظرف ۱۰ لیتری با وزن نیم کیلوگرم تولید می شود .

مداحی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر صادرات نداریم اما کارخانه های گلاب، به عنوان نمونه گلاب سحر، کوثر، زهرا و … برای صادرات محصولات خود ازظروف تولیدی شرکت ما استفاده می‎کنند.

مدیر کارخانه خورسند پلاستیک شیده با اشاره به موانع تولید بیان کرد: برای راه اندازی واحد تولیدی و دریافت وام باید ۳۰ درصد، پیشرفت کار صورت گرفته باشد که این شرایط برای افرادی که در ابتدای مسیر قرار گرفته اند سخت و گاهی غیر ممکن است که البته سود نامتعارف وام های بانکی از دلایلی است که کارآفرین رغبتی برای دریافت وام نشان نمیدهد.

وی ادامه داد: در بورس با توجه به اینکه سهمیه بندی مواد صورت گرفته، به واحدهای با درخواست کمتر از ۲۰ تن مواد نمی دهند.

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و حفظ مشتریان، برای افزایش رونق تولید به مساعدت و همراهی مسئولین و بانکها نیازمند هستیم. با نکها با پرداخت وام با سود پایین و تنفس یکساله به تولید کنندگان در زمینه تولید و تحقق شعار "رونق تولید" ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: بسیج کارگری کرمان کارآفرین برتر میثم مداحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان