Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: از محل سفر هیئت دولت به استان هفت میلیارد تومان برای احداث موزه روستایی قرق مصوب شد که امیدواریم با ابلاغ و تخصیص آن این موزه تکمیل شود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم کریمی امروز در مراسم گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی اظهارداشت: گلستان به واقع خود یک میراث فرهنگی و نگارستانی از داشته‌های با‌ارزش در حوزه تاریخی است و در کشور عرض اندام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمدن باآثار و مفاخر ارزشمندش توانست جایگاه خود را در کشور تثبیت کند.

وی با بیان اینکه دیگر در حوزه میراث فرهنگی و حفظ آن تنها نیستیم، افزود: روزی که در حوزه میراث فرهنگی کار را آغاز کردیم هم ترس و هم نگرانی داشتیم. بسیاری از آثار و ساختمان‌های تاریخی ما دست خوش تعرض، تخریب و تعدی بود و این اتفاقات دست از سر این بافت در جای جای استان بر نمی‌داشت. اما امروز به جایی رسیدیم که این نگرانی از ذهن ما خارج شده است و همه دست به دست ما داده‌اند و تلاش می‌کنند تا این فرهنگ را در سراسر استان تسری دهند.

رایزنی شهرداری تهران با ارگانهای نظامی برای تبدیل شدن اماکن ارزشمند به موزهانجمن موزه‌داران و مجموعه‌داران بخش خصوصی استان فارس راه‌اندازی می‌شوداجرای فاز دوم موزه دفاع مقدس اردبیل شتاب می‌گیردمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در گذشته به موزه‌های استان از نظر کمیت و کیفیت توجه چندانی نمی‌شد اما امروز خوشحال هستیم که گلستان در این بخش هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی یادآور شد: روز گذشته موزه گمیشان و موزه خصوصی در گرگان موفق به کسب لوح برتر شدند. گمیشانی که شاید پیش از این کمتر موردتوجه بود در حوزه موزه و بافت تاریخی جایگاه خوبی پیدا کرده است.

کریمی گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز اتفاقات خوبی در حال انجام بوده و اقدامات جهت‌گیری خاصی پیدا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس و موزه روستایی استان در قرق بیان داشت: موزه بزرگ گنبدکاووس از سال قبل آغاز شد و تا یک‌ماه دیگر عملیات اجرایی آن از سر گرفته می‌شود. برای موزه روستایی قرق نیز در سفر رئیس جمهور هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که سهم امسال 3.5 میلیارد تومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با اختصاص بموقع این اعتبارات امیدواریم این موزه‌ها در استان تکمیل شود.

وی به راه‌اندازی موزه خصوصی در استان هم اشاره کرد و افزود: در بحث موزه خصوصی کارهای خوبی را شروع کردیم. سال قبل نخستین موزه روستایی استان به بهره‌برداری رسید و امسال هم دومین موزه افتتاح شد.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: بناهای تاریخی و فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث‌ فرهنگی گیلان ۱۳ فروردین ماه تعطیل هستند.

ولی جهانی امروز، ۹ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی شامل موزه‌ها، قلعه‌ها و غیره تحت مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در روز دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه مصادف با شهادت امیرالمؤمنین(ع)، تعطیل می‌باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: با توجه به این تعطیلی، انتظار داریم مردم عزیز همکاری لازم با اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان داشته باشند و هرگونه بازدید از این اماکن را به روزهای بعد موکول کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها تغییر کرد
  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد
  • استان فارس بیش‌ترین آمار بازدید از موزه‌ها را در نوروز ۱۴۰۳ دارد
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود