Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@05:46:40 GMT

چه کسی در بازی تاج ‌و تخت برنده می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۶۲۳

چه کسی در بازی تاج ‌و تخت برنده می‌شود؟

از آغاز سریال بازی تاج ‌و تخت در سال ۲۰۱۱، این که چه کسی در قاره وستروس فرمانروایی خواهد کرد و به تخت و تاج می‌رسد همه را درگیر خود کرده است. آفتاب‌‌نیوز : چه کسی در بازی تاج‌و تخت برنده می‌شود؟ سریال تلویزیونی حماسی تخیلی که با الهام از کتاب‌های جرج آرآر مارتین ساخته شده، به پایان خود نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آغاز این سریال در سال ۲۰۱۱، این که چه کسی در قاره وستروس فرمانروایی خواهد کرد و به تخت و تاج می‌رسد همه را درگیر خود کرده است.

این یکشنبه (۱۹ مه) پس از این همه سال، در بخش نهایی سریال، میلیون‌ها نفر بالاخره در خواهند یافت که چه کسی روی تخت آهنین خواهد نشست.
آخر بازی تاج‌وتخت چه می‌شود؟
هفته‌هاست که طرفداران این سریال در شبکه‌های اجتماعی مختلف به نیروی تخیل خود اجازهٔ پرواز داده‌اند. در این مطلب احتمالات مختلف را بررسی کرده‌ایم.
با محاسبات و بر اساس داشتن اژدها، دنریس تارگرین باید روی تخت بنشیند.
دنریس پس از آنکه دریافت در رقابت بر سر محبوبیت با معشوق و برادر‌زاده‌اش جان‌اسنو شکست خورده است و او از عشق‌بازی با دنریس هم دلسرد شده است، تصمیم گرفت اگر نمی‌تواند محبوب قلب‌ها باشد بهتر است کسی باشد که همگان از او بترسند.
او بی‌اعتنایی به صدای ناقوسی که شکست و تسلیم کینگز لندینگ، پایتختِ هفت اقلیم را اعلام می‌کرد، دنی و دروگان، آخرین اژدهای باقی‌مانده برای او، با وحشی‌گری تمامی شهر را با خاک یکسان کردند و کلی هوادار و طرفدار را از دست داد.
البته ممکن است بعضی‌ها بگویند سرسی و عواملش باعث آن شده‌اند. بعضی‌ها هم می‌گویند این چرخش ناگهانی و سریع از نجات‌دهندهٔ بردگان و "گشایندهٔ زنجیر‌ها" به قاتلی آتش‌افروز چگونه اتفاق افتاد.
فراموش نکنیم که پدر دنی، ایریس تارگرین دوم هم به "پادشاه دیوانه" معروف بود و در حالی مُرد که فریاد می‌زد " همه را بسوزانید!" در حالی که تلاش می‌کرد سرزمین و مردمان خودش را نابود کند.
با همه اینها، ملکهٔ اژدها همه کارت‌های برنده برای رسیدن به تاج و تخت را در اختیار دارد، حتی رقیب اصلی او جان اسنو هم او را به عنوان ملکه قبول دارد، هر‌چند شایعات می‌گوید ممکن است دنریس بر پشت اژدهایش کشته شود، در حالی که از فراز دریای باریک میان وستروس و ایسوس می‌گذرد...
جان اسنو به چه فکر می‌کند؟
جان اسنو به نظر سر‌ در‌ گم می‌آید چون شاهد کشتار بی‌دلیل مردم و سوختن و نابودی شهر توسط زنی شده که عاشقش است.
او ممکن است پشت‌سر‌هم اشتباه کند، اما به وفاداری و انجام وظیفه، حتی وقتی پای جانش در میان باشد، مشهور است. البته او خیلی شبیه مردی شده که می‌داند باید کاری برای دنریس و میل شدید او به کشتار کند.
ما می‌دانیم که نام او در واقع اگان تارگرین است و او وارث حقیقی تخت آهنین است.
آیا او به راستی شمشیر فولاد والریانی خود را بر ملکه/ عمه/معشوق خود می‌کِشَد؟ و با اژدهای دنریس چه می‌کند؟
قطعاً تنها راه معقول این خواهد بود که همراه با او به فرمانروایی بپردازد و تلاش کند او را از امیال شرورانه دور نگه دارد.
ممکن است سانسا روی تخت بنشیند؟
سانسا ‌مهارت فراوانی در سیاست‌مداری و شکیبایی و شعور و عقل‌سلیم دارد.
در عین‌حال اگر لازم باشد ابایی از این که سگ‌ها را به جان دشمن بیاندازد، ندارد.
آیا همین‌ها کافی نیست تا از او فرمانروایی شایسته بسازد؟
هرچند او را بیشتر به عنوان لیدی وینتر‌فل می‌شناسیم و شاید بهترین فرد برای فرمانروایی باشد، اما از نظر دودمان و اصل‌و‌نسب احتمال دستیابی او به تخت آهنین خیلی ضعیف است.
و آیا واقعاً خودش چنین تمایلی دارد؟ خاطراتی که از کینگز لندینگ دارد تلخ و ناخوشایند است. (مثل گردن زدن پدرش)
شاید هم تیریون؟
نقاط مثبتی در سوابق تیریون دیده می‌شوند، هم‌چنین او تجربهٔ خوبی در همراهی با دنی دارد (مباشر ارشد).
در تمام هشت فصل سریال بازی تاج‌و تخت مسیری طولانی برای رستگاری این عضو خاندان لنیستر طی شده است، از مرحلهٔ هرزگی به شهروندی محترم ارتقا پیدا کرده است.
با چنین پیشرفت شهاب‌آسایی، عجیب نخواهد بود که تیریون این مقام عالی را تصاحب کند... چیزی که ممکن است به سادگی وقتی دیگران همدیگر را به زیر می‌کشند، رخ دهد.
و او ممکن است در این سِمَت خیلی هم خوب باشد بخصوص اگر با همسر سابق خود سانسا هم دست‌به‌یکی کند. هرچه باشد دو یار سابق در مواجهه با آخر‌الزمان زامبی‌ها در سردابه‌های وینتر‌فل لحظات خوشایندی را تجربه کردند.
درست است که سانسا در زمینهٔ شوهر شانس چندانی نیاورده است اما همانطور که خودش به تیریون اعتراف کرده است: "تو بهترین (میان آنها) بودی".
شاید هم آریا؟
کشتن و نابود کردن شرور‌ی فرا‌طبیعی مانند نایت‌کینگ و نجات بشریت باید نتیجه و پاداشی داشته باشد، پس چرا نباید این پاداش تاج و تخت وستروس باشد؟
و اگر رقیبان سر راه او قرار بگیرند، مهارت فوق‌العاده‌ای در شمشیر‌کشیدن روی آنها دارد.
فقط در این میان مشکل این است که او اصلاً علاقه‌ای به ملکه شدن ندارد.
او هیچ موقعیتی را برای این که روی این نکته تصریح و تأکید کند از دست نمی‌دهد.
اما از طرف دیگر ... اگر یک نفر بتواند دزدکی از برابر اژدها بگذرد و ملکه بشود، آریا، تک‌خال جنگ‌جویان و دست‌پروردهٔ مردان بی‌چهره است ...
صاحب تاج و تخت نمی‌تواند برون باشد؟
برون، اهل‌زد‌و‌بند و کار‌چاق‌کن تا همین جای داستان هم راه درازی را طی کرده و خوب چرا به تخت آهنین نرسد؟
او ثابت کرده است که می‌تواند وارد قلعه‌ٔ محافظت‌شده بشود و از آن خارج شود در حالی که جنگ در میان طرفین درگیر است، بدون آنکه صدمه‌ای بخورد.
و همانطور که به پسر‌های لنیستر گفت:"صد نفر را بکشید و آنها شما را لرد می‌کنند، هزاران نفر را بکشید آنها شما را پادشاه می‌کنند".
شاید او تا کنون هزار نفر را کشته‌ باشد، اینطور نیست؟
ولی اگر خوب فکر کنیم، اژدها حتماً تیر‌و‌کمان را شکست می‌دهد. برون از لحاظ مقام و مرتبه در شأن تخت آهنین نیست.
برن استارک
او خیلی کم‌حرف می‌زند اما خیلی چیزها را می‌بیند، پس چرا که نه؟
کلاغ سه‌چشم، متعادل و منصف است، او تقریباً هرچه باید دربارهٔ وستروس بداند، می‌داند؛ از گذشته و حال و آیندهٔ آن.
آیا او خودش را نشسته بر تخت آهنین و در حال فرمانروایی بر مردمانی راضی و خشنود در سرزمین همیشه بهار تصور کرده است؟
درست مثل هر کس دیگر ما هم واقعاً نمی‌دانیم چه کسی برندهٔ بازی تاج‌و‌تخت خواهد شد، اما وضعیت دوستانه و آرام، ملال‌آور نیست؟
مگر نه این است که همه ما وستروس نابسامان، خون‌خوار و بی‌رحم و پیش‌بینی‌ناپذیر می‌خواهیم؟
پس خواهش می‌کنیم، اجازه ندهید برن پادشاه شود.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازی تاج و تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد

در بخش ورزشکارانی با بیشترین پیشرفت، جود بلینگام از رئال مادرید برنده شد.

طرفداری | جود بلینگام ستاره جوان و انگلیسی رئال مادرید برنده جایزه لوریوس در سال 2024 شد.

به مانند برگزاری مراسم اسکار که برندگان توسط آکادمی انتخاب می شود نحوه برگزاری مراسم جایزه لوریوس نیز به همین شکل است. جود بلینگام که پیش از این و با درخشش در ترکیب رئال مادرید برنده جایزه پسر طلایی شده بود، امشب برنده یک جایزه دیگر و آن هم جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد.

جایزه لوریوس در بخش "ورزشکار پدیده سال" که به ورزشکارانی با بیشترین پیشرفت در طول یک سال اخیر اهدا می‌شود، بلینگام از رئال مادرید با لیندا کایسدو بازیکن کلمبیایی تیم زنان رئال مادرید، سالما پارایوئلو بازیکن تیم زنان بارسلونا، کوکو گوف (تنیس)، کین هاییانگ (شنا) و جاش کر (دو و میدانی) رقابت داشت. سرانجام این جایزه ارزشمند به هافبک جوان انگلیسی رئال مادرید تعلق گرفت.

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد
  • هفته‌ای که قهرمانی رئال قطعی می‌شود
  • کامنت موشن| شکارچی کرکس، برگ برنده رزم هوایی ایران
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد
  • حکم فدراسیون: تراکتور ۳برصفر برنده شد
  • تراکتور ۳ بر صفر برنده شد
  • پیام کاپیتان از آمریکا: لطفا رئال را ببرید