Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:25:53 GMT

تحقق علمی رونق تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۶۳۶

تحقق علمی رونق تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه انجمن صنایع غذایی استان فارس، گفت: در شرایط جنگ نمی‌توان مانند شرایط باثبات برخورد شود لذا امروز که تولید در شرایط حساسی قرار دارد نباید ظلم بیشتری به واحدهای تولیدی شود.

وی افزود: اقتصاد امروز کشور به گونه‌ای است که بخش تولید دچار بحران‌هایی است که کشور راه نجاتی جز توجه به بخش تولید و تحقق عملی رونق تولید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهارداشت: امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما دلسوزترین افراد در کشورند، چرا که میدان دار نبرد اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها هستند.

رازقی اضافه کرد: انتظار فعالان بخش خصوصی از دستگاه‌های ناظر بر تولید این است با حفظ خط قرمز سلامت مردم، فضای بیشتری در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند و این امکان را بدهند که واحدهای تولیدی به تولید بیشتری بپردازند.

وی ادامه داد: تولید کننده و صادرکنندگان ما به لحاظ‌های مختلف در فشار و سختی هستند که همه مسئولان باید در جهت حفظ و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی اقدام و همت لازم را داشته باشند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: تولید مهمترین چرخه است که در طول سال‌ها مورد بی توجهی زیادی قرار گرفته است که تلاش ما در جهت حفظ تولید و مراقبت از سلامت مردم است.

محمدمهدی رزمجویی افزود: حوزه نظارت بر سلامت یکی از بخش‌های پر چالش برای تصمیم گیری است و سخت‌ترین مشکل برای ما در حوزه نظارت بر سلامت، زیرساخت‌ها و نه عدم انطباق با صنعت است.

وی بیان کرد: نگاه ما حمایت از تولید استان است و در این زمینه تلاش‌های ما با رویکرد اصلاحی است ما در استان فارس تلاش کردیم تعامل خوبی با بخش صنعت و واحدهای تولیدی داشته باشیم.

رزمجویی گفت: در راستای حمایت از بخش صنعت استان، کمیته ویژه ای با عنوان رونق تولید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده است که در این کمیته مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل و یا محدودیت است، را مطرح و دنبال می‌کنیم.

کد خبر 4620680

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال رازقی اتاق بازرگانی شیراز طرح رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان، گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰ واحد تولیدی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و حدود ۳۰۰ مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی و برطرف شد. - اخبار استانها -

ابوالفضل برات‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، در آستانه هفته کارگر ضمن تبریک این مناسبت به جامعه کارگری استان و خانواده‌هایشان، اظهار داشت: در این ایام 80 عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، سیاسی، خدمت‌رسانی و جهاد تبیین در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته ویژه برنامه گرامیداشت بسیج کارگران و کارخانجات، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر استان است که در آن از هر شهرستان یک خانواده شهید و پنج فرمانده پایگاه مقاومت موفق تقدیر می‌شود، همچنین پیاده‌روی 200 نفر از بسیجیان کارگری استان از مسیر مریانج به امامزاده محسن همراه با برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان گفت: در طول هفته بسیج کارگری پویش "من کارگر ایرانیم" را در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور داریم که در راستای فرهنگ‌سازی و شعار سال انجام می‌شودف ضمن اینکه در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های ورزشی، مسابقات قرآنی، مسابقات فرهنگی برای خانواده‌های کارگران و تجلیل از کارگران نمونه انجام خواهد شد.

برات‌زاده با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های ما در طول سال در دو بخش مهم انجام می‌شود، افزود: در بخش نخست در راستای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی و بسیج در کار و تولید استان است که 67 پایگاه بسیج در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی در استان با بیش از 21 هزار بسیجی فعال است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم در راستای کمک به جامعه اسلامی است برنامه‌هایی را برای خدمت‌رسانی و کمک به تولید استان در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام می‌دهیم که مهمترین آن کمک به رفع موانع تولید با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است و در طول سال گذشته حدود 120 واحد تولیدی را مورد بازدید و بررسی قرار دادیم و حدود 300 مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی کردیم.

برات زاده بیان کرد: به روش‌های مختلف در صدد رفع موانع تولید بودیم بسیجیان در سطح پایگاه‌های مقاومت بر آمدیم ضمن اینکه تشکیل گروه‌های جهادی را در واحدهای تولید خدماتی با برگزاری شیفت ایثار و بدون دریافت حقوق توسط بسیجیان داشتیم.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان کمک به رفع محرومیت در سطح جامعه را از دیگر اقدامات مهم این جامعه بر شمرد و افزود: از جمله این اقدامات مرمت و بازسازی منازل در روستاها و کارخانجات، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره بوده است.

وی گفت: طرح "شهید برونسی" در راستای فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالاهای ایرانی در سطح واحدهای تولیدی در حال انجام است. از کارهای عمده این حوزه بازدید اقشار و آشنایی آنها از واحدهای تولیدی موفق استان داریم تا بریا مصرف کالای داخل استان تشویق و ترغیب شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت