Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:08:21 GMT

صرفه اقتصادي کشت گياه دارويي زيره در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۶۴۱

صرفه اقتصادي کشت گياه دارويي زيره در اصفهان

خبرگزاري آريا- شهرستان مبارکه با 170 هکتار سطح زيرکشت زيره قطب توليد کننده اين گياه دارويي در استان اصفهان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، مدير جهاد کشاورزي شهرستان مبارکه اشاره به اينکه 170 هکتار از مزارع اين شهرستان زير کشت زيره رفته است گفت: اين گياه دارويي  با نياز آبي کم نسبت به ديگر محصولات مقرون به صرفه تر است و در آذر کاشت شد و خرداد  برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کيومرث خاکي با اشاره به اينکه بيشترين سطح زير کشت زيره در شهر طالخونچه است و کشاورزان به صورت سنتي اين گياه دارويي را کشت مي کنند افزود: پيش بيني مي شود تا 10روز آينده ، بيش از 100 تن زيره از مزارع شهر طالخونچه برداشت شود.
وي افزود: در بيش از 220 هکتار از زمينهاي کشاورزي ، انواع گياهان دارويي کاشت مي شود.
علي شجاعي کارشناس باغباني جهاد کشاورزي نيز گفت: ميزان بذري که در هکتار مصرف مي شود 12تا 15 کيلوگرم است و به کشاورزان توصيه مي شود جهت افزايش بهره بروي ، آبياري هاي تکميلي را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صرفه اقتصادي کشت گياه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد