Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم جوادزاده، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بر اساس تصمیم کمیته فنی برنج تابستان ۹۷ اجرای طرح رتبه بندی شالیکوبی‌های این استان از شهریور پارسال آغاز شد.

وی افزود: در این طرح ساختار‌های فیزیکی، تولیدی، فرایند‌های خشک کردن، تبدیل و بسته بندی شلتوک و برنج در این شالیکوبی‌ها بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های مدرن، خشک کن‌های اتوماتیک، بسته بندی‌های مدرن، باسکول برنج و اعتبارسنجی از فاکتور‌های رسمی که سال گذشته به کشاورزان داده شده است، از ملاک‌های رتبه بندی کارخانه هاست.

جوادزاده با بیان اینکه تاکنون ۹۷ کارخانه در رتبه‌های برتر قرار گرفتند که این امتیاز با توجه به معیار‌ها و بروزرسانی اطلاعات تغییر می‌یابد، گفت: نرخ تبدیل ریالی شلتوک در شالیکوبی‌ها امسال دو نرخی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار گرفتند، تسهیلات در گردش مناسب و نرخ تبدیل ریالی بیشتری در مقایسه با کارخانه‌های دیگر دریافت می‌کنند، افزود: اصلاح و نوسازی ۶۹۱ شالیکوبی هدف گذاری شده است که امسال ۲۸ شالیکوبی اصلاح ساختار و نوسازی می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها و تامین سرمایه در گردش این کارخانه‌ها پیش بینی شده است.

جوادزاده تجهیز و نوسازی شالیکوبی‌ها را موجب کاهش ۲۲ تا ۲۵ هزار تنی ضایعات برنج اعلام و تصریح کرد: از ۱۰ سال پیش تاکنون ۴۲۱ واحد شالیکوبی تجهیز و نوسازی شده و در برنامه رتبه بندی قرار گرفته شده است.

سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان برداشت می‌شود که در هزار و ۵۰۰ شالیکوبی استان به ۷۵۰ هزار تن برنج تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ع

تداوم رتبه بندی کارخانه‌های شالیکوبی گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اظهار کرد: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

وی افزود: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با استناد به آئین‌نامه جدید از کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و افزایش حقوق آنها خبر داد و تصریح کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده گفت: حقوق این دسته از معلمان نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد، همچنین لازم است بدانیم رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 746537

دیگر خبرها

  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟