Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولی گفت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی در سال های ۹۱ تا ۹۴ احیا شده و پیش بینی می کنیم درآمد شهرداری از این محل تا سقف هشت هزار میلیارد تومان هم برسد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «حسن رسولی»  در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با ارایه گزارشی از حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران در سال 97 گفت: شهرداری تهران طبق بودجه مصوبه شورا موظف بوده تا در برش عملکردی ماهانه خود 14 هزار و 524 هزار میلیارد ریال منابع تامین کند و بر اساس همین میزان هم مصارف خود را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خزانه دار شورا با بیان اینکه شهرداری تهران در اسفندماه 97 توانسته است 28 هزار و 240 میلیارد ریال معادل 194 درصد از مبلغ پیش بینی شده را کسب کند، گفت: 26 هزار و 674 میلیارد ریال توسط شهرداری تهران در اسفندماه هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه برش عملکرد مصارف ماهانه 13 هزار و 370 میلیارد ریال است، گفت: شهرداری تهران در بخش عملکرد منابع خود در اسفندماه 13 هزار میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مازاد داشته است. 

 

رسولی با بیان اینکه مازاد درآمد شهرداری تهران مربوط به واگذاری دارایی های سرمایه ای، عوارض تغییر کاربری و واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش اموال و املاک شهرداری است، تاکید کرد: شهرداری باید 43 درصد از منابع خود را در این محل تامین می کرد در حالی که شهرداری 53 درصد منابع خود را معادل 14 هزار و 997 میلیارد ریال از این محل تامین کرده است.

 

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران اسفندماه گذشته 12 هزار و 422 میلیارد ریال از محل درآمدهای نقدی کسب کرده است که این میزان نسبت به مصوب شورا یعنی شش هزار و 896 میلیارد ریال با مازاد عملکرد پنج هزار و 526 میلیارد ریال یعنی معادل 180 درصد از یک دوازدهم بودجه مصوب محقق شده است.

 

وی در خصوص منابع حاصل از تملک های دارایی های مالی که تامین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه های تامین مالی می شود نیز گفت: شهرداری باید 10 درصد منابع خود را از این محل تامین می کرد که 57 درصد از یک دوازدهم بودجه را و سه درصد از منابع خود را یعنی معادل 820 میلیارد ریال از این محل تامین کرده است.

 

رسولی در خصوص عملکرد مصارف شهرداری تهران در اسفند 97 نیز گفت: مازاد عملکردی شهرداری تهران 13 هزار و 303 میلیارد ریال یعنی 199 درصد نسبت به بودجه مصوب مازاد عملکرد داشته است در حالی که شهرداری مکلف بوده تا 43 درصد منابع را در این محل هزینه کند و این در حالی است که شهرداری 73 درصد از منابع خود را در بخش مصارف ماهانه یعنی 19 هزار و 343 میلیارد ریال را در این محل هزینه کرده است.

 

رسولی در بخش هزینه ای دارایی های سرمایه ای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در این بخش شش هزار و 939 میلیارد ریال معادل 121 درصد از بودجه مصوب ماهانه را احصا کرده است که این سرفصل 26 درصد کل مصارف شهرداری در اسفند 97 را به خود اختصاص داده است.

 

خزانه دار شورا در ادامه با بیان اینکه بودجه نقدی سالیانه شهرداری بیش از میزان مندرج در سند بودجه محقق شده است، گفت: بودجه نقدی سالانه شهرداری تهران 105 درصد محقق شده که در بخش بودجه غیر نقدی 48 درصد محقق شده و 52 درصد تحقق نیافته است.

 

وی با بیان اینکه 180 درصد از ارقام مصوب به درآمدهای نقدی شهرداری تهران در اسفند سال گذشته وصول شده است، گفت: این عملکرد در شرایطی تحقق یافت که شورای شهر تهران به درستی و با هدف اصلاح الگوی رفتاری مودیان و بدهکاران شهرداری به لایحه تقاضای بخشودگی شهرداری رأی نداد.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه اسفند سال گذشته سه هزار میلیارد تومان از اصل 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران از طریق دریافت اسناد سررسید خزانه و تهاتر با بانک ها تسویه شده است، گفت: شهرداری تهران به بانک ملی و بانک صنعت و معدن بدهی ندارد.

 

وی با اشاره به اجرای توافق با دولت و حسابرسی سازمان حسابرسی 1400 میلیارد تومان از سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی بین سال های 91 تا 94 احیا و دریافت شد، گفت: پیش بینی می کنیم دریافت سهم شهرداری از این محل تا سقف هشت هزار میلیارد تومان نیز برسد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم اردبیل قرآن خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت سوره مهر سبک زندگی اسلامی مجلس شهرداری تهران بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در قم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌های که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد ساز و کارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

وی با اشاره به تحلیل ۱۰.۴ همت درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: از این مقدار ۵/۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه گذاری‌هایی که معاونت سرمایه گذاری داشت تأمین شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲.۱ همت بابت کدها و جرایم ساختمانی است.

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ داده است.

کد خبر 745433

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است