Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام پس از حدود چهار ماه کش و قوس درباره انتخاب جانشین کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران، مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج که اصلی‌ترین گزینه جانشینی سرمربی هشت سال اخیر تیم ملی بوده بامداد چهارشنبه هفته پیش همراه با وکیل و لورن اسپینوزی، دستیار فرانسوی اش به ایران آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش از ورود این سرمربی ۵۰ ساله به ایران، یکی از برنامه‌های تلویزیونی به نقل از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی اعلام کرد ویلموتس تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ سرمربی تیم ملی کشورمان شده است در حالی که بحث رسمی شدن قرارداد تا آن زمان صحت نداشت.

در واقع ویلموتس و همراهانش تنها برای بازدید از امکانات فوتبال ایران و آشنایی با جو کشورمان به تهران آمدند و به دنبال بازدید از ساختمان پک، ایفمارک، امکانات مرکز ملی فوتبال، ورزشگاه آزادی، تماشای بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر در هتل محل اقامت خود و تهرانگردی، بامداد جمعه بدون عقد قرارداد کشورمان را ترک کردند.

پس از خروج این سرمربی از ایران مهدی تاج با اعلام اینکه ویلموتس از امکانات فوتبال ایران به وجد آمده گفت: قرارداد او در روز‌های یکشنبه یا دوشنبه هفته جاری امضاء می‌شود. تاج در بخشی از صحبت‌های اخیرش با حالت افتخارآمیز بند‌هایی از قرارداد سرمربی بلژیکی را به رخ می‌کشید و آن‌ها را نسبت به زمانی که فدراسیون فوتبال با کی روش قرارداد داشت، گامی رو به جلو تلقی می‌کرد. بند‌هایی مانند روز‌های مرخصی، تعامل با مربیان لیگ، استفاده از ۳ تا ۴ مربی ایرانی در کادرفنی تیم ملی، مصاحبه نکردن علیه سرمربیان لیگ برتری، بحث هماهنگی بازی‌های تدارکاتی و نظارت روی تیم‌های پایه جزء مواردی است که فدراسیون فوتبال در قرارداد ویلموتس قید کرده و قرار است برخلاف دوران سرمربی پرتغالی در دوره جدید، تاج و همکارانش این بحث‌ها را تحت کنترل داشته باشند.

شب گذشته امیر مهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد مهدی تاج سه شنبه هفته جاری برای انعقاد قرارداد رسمی با ویلموتس به بلژیک برود.

بر این اساس قرار است قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل امضاء شود. سفر رئیس فدراسیون فوتبال ایران که این روز‌ها به عنوان نایب رئیس ارشد AFC هم مشغول فعالیت است، به بروکسل برای امضاء قرارداد با ویلموتس بی شک شأن و جایگاه مهدی تاج را در نگاه این مربی بلژیکی پایین می‌آورد.

از طرفی به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال تا حدی مرعوب کارنامه نه چندان درخشان ویلموتس هستند که یادشان رفته تیم ملی ایران سال‌ها است بهترین تیم رنکینگ آسیا است و در این وضعیت ویلموتس به وجد آمده اگر به واقع قصد امضاء قرارداد با فدراسیون ایران را دارد باید به تهران می‌آمد.

مهدی تاج در صحبت‌های اخیرش گفته نباید ۲۰۰ نفر برای استقبال از ویلموتس به فرودگاه می‌رفتند تا این مربی احساس کند همه تشنه امضاء قرارداد با او هستند، اما حال که ویلموتس به عقد این قرارداد تمایل دارد چه دلیلی برای سفر رئیس فدراسیون فوتبال به بلژیک وجود دارد و آیا تاج با این اقدام حرف خودش را نقض نمی‌کند. به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از هول حلیم به دیگ افتاده اند و می‌خواهند برای ویلموتس در کشور خودش جشن تاج گزاری بگیرند.

تاج بار‌ها قرارداد ویلموتس را با کی روش مقایسه کرده است، اما به نظر می‌رسد نحوه امضاء قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی نسبت به هشت سال پیش عقب گردی تاریخی داشته و دست کم جایگاه فوتبال و فدراسیون فوتبال ایران در این مورد نادیده گرفته شده است هر چند که در همان دوره هم معتقد بودیم که دفتر وزیر ورزش و جوانان شان بالاتری از محلی برای بستن قرارداد برای یکی از فدراسیون‌های زیر مجموعه و یک تیم ملی را دارد.

مهم‌تر از عقد قرارداد با ویلموتس، بحث حفظ اعتبار و ارزش فوتبال ملی است و امیدواریم مهدی تاج به عنوان متولی اصلی این فوتبال چنین موضوعی را در نظر بگیرد که شاید با سفر به بلژیک، این مربی را هوایی کند و آنگاه هر آن احتمال دارد بازهم شاهد راه افتادن جنگ اعصاب در این فوتبال باشیم.

بهتر بود مهدی تاج بعد از مذاکرات اولیه و دعوت از این سرمربی برای حضور در تهران، عقد قرارداد را به یکی از کارشناسان حقوقی محول می‌کرد چرا که مهدی تاج رئیس فدراسیون چند ستاره آسیا! و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است و جایگاه به مراتب بالاتری نسبت به ویلموتس دارد.

بیشتر بخوانید: قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال سه شنبه در بلژیک امضاء می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند

متس هوملس آمادگی خود برای ماندن در دورتموند را نشان داده است.

طرفداری | متس هوملس، مدافع آلمانی دورتموند مایل است یک سال دیگر در این تیم بماند.

به گزارش بیلد، در حالی که قرارداد فعلی متس هوملس با دورتموند در انتهای فصل به پایان می رسد و انتظار می رفت او در تابستان از فوتبال خداحافظی کند یا راهی MLS شود، مدافع آلمانی آماده است تا قرارداد خود با زنبورها را به مدت یک فصل دیگر تمدید کند. احتمال این اتفاق زیاد است، صحبت هایی با سباستین کل انجام شده و هوملس در بازی های اخیر با عملکرد خود توجه زیادی را جلب کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • از مرحله گروهی حذف شی، درجا اخراج می‌شوی؛ بند ویژه قرارداد ناگلزمان با تیم ملی آلمان
  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!