Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی انتشار ویدئوی جنجالی معاون صدر اعظم اتریش که منجر به استعفای وی شد، سباستین کورتس ضمن بیان این مطلب که ائتلاف با حزب راست افراطی آزادی به پایان رسیده، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «سباستین کورتس» طی یک نشست خبری در اتریش خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اتریش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی استعفای «هاینز_کریستین استراخه»، معاون کورتس، وی اعلام کرد که ائتلاف با حرب راستگرای افراطی «آزادی» به پایان رسیده است.

کورتس به عنوان رئیس حزب راست میانه‌رو مردم پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۷، با هاینز کریستین رئیس حزب راست افراطی آزادی دولت ائتلافی تشکیل داد.

هاینز کریستین روز شنبه و در پی افشا شدن یک ویدئو از وی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

پیش از این ویدئویی منتشر شد که قرارداد استراخه با یک سرمایه‌گذار روس‌تبار در راستای حمایت از حزب آزادی برای پیروزی در انتخابات را نشان می‌داد.

انتشار این ویدئو استعفای استراخه و سقوط دولت اتریش را در پی داشت.

در پی انتشار این ویدئو، سباستین کورتس اعلام کرد که از رئیس جمهور اتریش درخواست کرده تا انتخابات زودهنگام در اولین فرصت برگزار شود.

کورتس می‌گوید: در پی انتشار این ویدئو صادقانه باید بگویم که دیگر کافی است. قسمت جدی این ویدئو نگرش سوء استفاده از قدرت در برابر پول مالیات دهندگان و رسانه‌ها است.

صدر اعظم اتریش بر این نکته تأکید کرده که این ویدئو برای خود وی نیز توهین‌آمیز بوده است.

«الکساندر وان دُر بِلِن»، رئیس جمهور اتریش گفته که در پی استعفای استراخه، انتخابات زودهنگام ضروری است.

وان در بلن گفته که در این خصوص با صدر اعظم گفتگو کرده و امروز یکشنبه در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که معاون صدر اعظم به یک سرمایه‌گذار روس‌تبار پیشنهاد می‌دهد در صورتی که امتیاز یکی از رسانه‌های مخالف حزب آزادی را خریده و این رسانه را به نفع حزب آزادی تغییر دهد، استراخه قرارداد‌های دولتی را به وی واگذار می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتریش صدر اعظم اتریش سباستین کورتس انتخابات انتخابات زودهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،حجت الله دهدشت دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.
وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و افزود:صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.
در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی