Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند امروز- یکشنبه- با اشاره به انتشار آماری مبنی بر عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور، اظهار داشت: این آمار ارائه شده برای تاریخ زمانی کنونی نیست، چراکه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقاطع تاریخی خاصی آمار ارائه می‌دهد و این موضوع برای اواخر اسفندماه بود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب ادامه داد: دولت ساز وکار‌هایی طراحی کرد تا این ارز به کشور بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دژپسند با بیان اینکه در حال حاضر میزان ارزی که به کشور بازگشته افزایش یافته است، افزود: در اردیبهشت ماه، ۱.۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته و اکنون از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با کارآفرینان داشتم و از آن‌ها خواهش کردم که همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع از وقوع شوک به اقتصاد کشور شویم و از صادرکننده‌ها درخواست کردیم که ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز صادراتی اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می‌کند. دژپسند خاطرنشان کرد: اگر تلاش شود راه‌های بازگشت منابع ارزی به کشور پیدا می‌شود.   دژپسند تاکید کرد: در شرایط کنونی همانند دوران قبل از تحریم‌ها بازگشت ارز به کشور کار سهل و آسانی نیست و موانع و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: ما برای مدیریت کشور به بهترین وجه باید راه‌های فرعی پیدا کنیم که خوشبختانه صادرکننده‌ها این عزم را دارند که با دولت همکاری کرده و به مردم خدمت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید بر اینکه اسامی کسانی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نکرده اند موجود است، تصریح کرد: گمرک و بانک مرکزی اسامی این افراد را دارند و بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارز نیمایی ارز وزیر اقتصاد دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اهداف وزارت نیرو این بود که بخش خصوصی در حوزه صادرات برق ورود پیدا کند و یکی از این ظرفیت‌های خوب برای مشارکت بخش خصوصی در صادرات برق، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که از سوخت استفاده نمی کنند و می‌توانند ظرفیت خوبی برای صادرات باشند.

او افزود: درسال گذشته دستورالعملی از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد و برنامه برای توسعه صادرات به کشور‌های هدف از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق مشخص شد. در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، در یک مزایده شرکت می‌کنند و تا ظرفیتی که در این خطوط است را برنده شوند و از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنند. پیش بینی شده که نیروگاه داران بتوانند در ۸ ماه از سال برق را صادر کنند و در ۴ ماه هم که از خرداد تا شهریور ماه است برق را به شبکه داخلی کشور بفروشند. در ۴ ماه گرم سال هم امکان فروش در تابلو برق سبز وجود دارد که گاهی بالاتر از ارقامی است که برق صادر می‌شود، بنابراین توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور باشند صادرات برق انجام دهند و ترانزیت داخلی برق توسط توانیر پرداخت خواهد شد، اما هزینه ترانزیت داخلی بر عهده تولیدکنندگان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • چالش‌های الزام به بازگشت ارز صادراتی
  • ملاحظات و چالش‌های الزام به بازگشت ارز صادراتی