Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،صابر سهرابی در پیامی از هنرمندان، فرهنگوران، اصحاب رسانه، نویسندگان و شاعران استان دعوت می کنم که با مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، حضور حداکثری مردم استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را دراین جشنواره رقم بزنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه نگاه جامعه فرهنگی و هنر قبل از هرچیز به کتاب است، اظهار داشت: خانواده بزرگ فرهنگ و هنر، اهالی قلم و رسانه های جمعی همه در جایی به یک نطقه مشترک می رسند و آن نیز مرکز ثقلی به نام کتاب و خواندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید رسالت هنرمندان و اهالی قلم در این راستا یعنی ترویج فرهنگی کتاب و کتایخوانی و معرفی کتاب های فاخر به مردم بیش از دیگر گروه ها باشد. صابر سهرابی با تاکید بر اینکه جشنواره کتابخوانی رضوس یک الگوی مناسب برای ترویج کتابخوانی است، اضافه کرد: خبر برگزاری نهمین دوره جشنواره رضوی با همکاری نهاد تابخانه های عمومی کشور، وزارت ارشاد و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) منتشر شده است و این نشان می دهد که جشنواره کتابخوانی رضوی در هشت دوره گذشته تجربه موفقی بوده و جای خود را در میان عموم ملاقه مندان به کتاب و کتابخوانی گسترده است. این مقام فرهنگی در استان فارس جشنواره کتابخوانی رضوی را از برکت وجود امام رضا (ع) در ایران دانتش و خاطرنشان کرد: تلاش جمعی برای آشناکردن هرچه بیشتر مردم با این جشنواره و دعوت برای خواندن کتاب های فاخر و آموختن سیره و منش رضوی، به گونه ای وظیفه تمامی افرادی است که در جایگاهی تاثیرگذار قرار گرفتند که در این میان نقش دوستداران فرهنگ و هنر، هنرمندان، اهالی قلم و انجمن های مردمی ترویج فرهنگ کتاب تأثیرگذارتر است. صابر سهرابی با تاکید بر اینکه، جشنواره ملی شعر رضوی نیز آغاز شده است، گفت: برگزاری این دو جشنواره در کنار یکدیگر به پویایی هر دو کمک خواهد کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با بیان اینکه مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در ترویج جشنواره های رضوی ضروری است، گفت از تمامی هنرمندان، فرهنگوران، اصحاب رسانه و نویسندگان و شاعران دعوت می کنم که با مشارکت خود در جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج آن، زمینه حضور حداکثری مردم استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را رقم بزنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس اهل بیت خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با هدف تشریح برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی جشنواره سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۰ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار می‌شود.

جشنواره امام رضا (ع) که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نوآورانه، قصد دارد تا فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و رضوی را به نمایش بگذارد. این رویداد به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و در بعضی از شاخه‌ها در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) فرصتی استثنایی برای هنرمندان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و آثار خود را با جهانیان به اشتراک بگذارند.

فرهاد قائمیان که امسال مسئولیت مدیریت جشنواره را بر عهده دارد، در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های متنوع و جذاب جشنواره خواهد پرداخت. از جمله برنامه‌های امسال می‌توان به جشنواره‌های شعر ویژه کودکان و نوجوانان، فارسی زبانان، عرب زبانان و ترک زبانان، جشنواره بین المللی عکس رضوی و همچنین جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های سرود، تئاتر، گرافیک، خوشنویسی، فیلم کوتاه و بخش ویژه روستایی اشاره کرد که همگی با محوریت زندگی و سیره امام رضا (ع) طراحی شده‌اند.

این جشنواره که همواره مورد استقبال گسترده مردم و هنرمندان قرار گرفته، امسال نیز به دنبال ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی و هنری و تقویت پیوندهای میان فرهنگ‌های مختلف است.

انتظار می‌رود که این دوره از جشنواره با حضور هنرمندان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی از سراسر جهان، به یک رویداد ماندگار در تقویم فرهنگی ایران و جهان تبدیل شود.

این نشست فرصتی بی‌نظیر برای رسانه‌ها و عموم مردم خواهد بود تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره مطلع شوند و در جریان آخرین تحولات فرهنگی و هنری قرار گیرند.

کد خبر 6084101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود