Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم روز جهانی ارتباطات با شعار «رونق تولید با گسترش خدمات دیجیتال» صبح امروز در محل وزارت ارتباطات آغاز به کار کرد. در این مراسم از چهار دستاورد مهم ارتباطی رونمایی شد.

طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات، یکی از پروژه هایی است که با هدف مقابله با حملات سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، توسط وزیر ارتباطات رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد آذری جهرمی در خصوص طرح دژفا گفت: ما به عنوان حاکمیت باید امنیت زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال را تأمین کنیم که این موضوع در سند تأمین الزامات شبکه ملی اطلاعات هم مورد تأکید قرار گرفته بوده است. ما این زنجیره و طرح را دژفا نامیدیم و امروز ۱۰ پروژه زیر مجموعه آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای این طرح ۲۰ میلیارد تومان در بخش پژوهش آن هزینه شده است و ۳۰ میلیارد تومان برای عملیاتی شدن آن هزینه صرف شده که البته همه آن هنوز پرداخت نشده و به مرور صورت می‌گیرد لذا این موضوع یک گام اساسی در جهت احقاق حقوق مردم و امنیت شبکه ملی اطلاعات و داده‌های کشور است.

وی ادامه داد: دژفا ۷ پروژه دیگر هم دارد که در طول سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در ۲ سال پیش کمتر از یک میلیون حمله سایبری کشف شد، اما در سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون حمله سایبری به کشور کشف شد و این رشد بیش از ۳۰ برابری نشان می‌دهد که در ایجاد سپر دفاعی سایبری تا حد زیادی موفق بوده‌ایم، اما همچنان کاستی‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مسئول لایه خدمات و محتوا در شبکه ملی اطلاعات مشخص نیست/ به جای اینکه پایتخت را منتقل کنید آن را به فضای مجازی ببرید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به سوریه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش المیادین، منابع خبری در سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با تجاوز رژیم صهیونیستی در حریم هوایی حلب خبر داده‌اند.

گفته شده پدافند هوایی ارتش سوریه با این حملات مقابله کرده است.

همچنین منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر حلب در شمال سوریه خبر می‌دهند، اما به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

برخی منابع صدای انفجار‌ها را ناشی از فعال شدن پدافند هوایی سوریه عنوان کرده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری از این حملات منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد