Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@09:06:06 GMT

متهم پرونده پدیده: دیپلم ردی هستم/ روزانه هزار چک می‌کشیدم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۰۸۴

خرداد؛ هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، با حضور جمعی از شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافع متهمین، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.
پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، قاضی منصوری با اعلام رسمیت جلسه خواستار رعایت نظم و انضباط طبق مواد قانون آیین دادرسی کیفری شده و به متهمین متذکر شد مراقب اظهارات خود در محضر دادگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس ارائه تذکرات لازم توسط رییس دادگاه، قاضی منصوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا مطالب خود را بیان نماید.
غلامعلی صادقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت استیفای حقوق مردم گفت: چنانچه از سوی متهمان تلاش جدی در جهت حفظ منابع و اموال سهامداران صورت پذیرد، این اقدام مورد توجه دادگاه قرار خواهد گرفت و مجددا نیز اعلام می‌کنیم که در زمینه دفاع از حقوق عامه بر اساس تکلیف و وظیفه قانونی خود و محافظت از منافع سهامداران عمل خواهیم کرد.
پس از اتمام سخنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی؛ قاضی منصوری از متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم فرزند اسداله خواست تا در جایگاه متهم قرارگرفته و از نماینده مدعی العموم خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم پهلوان مقدم اقدام نماید.
پس از قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم توسط نماینده مدعی العموم؛ نامبرده گفت: من اشتباه کردم و مردود شدم و از مردم، سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی می‌کنم ایراداتی داشتم و قبول دارم.
متهم ردیف اول گفت: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضایی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم؛ از دادگاه محترم پوزش می‌طلبم.
مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی، تصاحب و حیف و میل اموال مردم، تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده از جمله اتهامات متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.
نامبرده گفت: دیپلم ردی هستم، تبلیغات را خودمان انجام می‌دادیم و چنانچه منع قانونی داشته برعهده من است، روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ فقره چک صادر می‌کردیم، چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است.
نماینده مدعی العموم در این بخش و با کسب اجازه از ریاست دادگاه، چرخه وقوع جرایم متهمان و فرآیند کلاهبرداری در این شرکت را تشریح کرد.وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسی، اقدامات متهمان عمدتا به نفع خودشان ساماندهی شده بود و بنا به اقاریر بعضی از متهمان در دادگاه، چنانچه اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود؛ شاهد وقوع فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر می‌بودیم.
در این بخش با اجازه قاضی منصوری، مستنداتی با موضوع نحوه عملکرد متهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه پخش شد.
پس از پخش مستندات پرونده در صحن علنی دادگاه، حسابرس ویژه پرونده به ارائه مدارک مربوط به تخلفات صورت پذیرفته در شرکت پدیده توسط متهم ردیف اول پرداخت.
وکیل تعدادی از شکات نیز در این بخش از دادگاه ضمن طرح شکایت و ارائه مطالب خود علیه متهم ردیف اول؛ از سعه صدر دادگاه متهم در استماع مطالب سهامداران و شکات تقدیر کرد.منبع: میزان برچسب ها: پدیده

منبع: خرداد

کلیدواژه: پدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: این جشنواره همزمان با هفته محیط زیست به صورت ملی برپا می‌شود.
منصوری با اشاره به اینکه این رخداد اولین جشنواره ملی نامه‌ای طبیعت است افزود: جشنواره سابقا در دو سه سال اخیر به صورت استانی برگزار می‌شد که به دلیل استقبال خوب شرکت کندگان این بار به صورت ملی برگزار شده است.
او ادامه داد: همچنان کودکان و نوجوانان تا پایان فرودین فرصت دارند نامۀ خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: علاقمندانی که تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند، در فرصت باقی مانده آثار خود را به نشانی markazi.kpf.ir ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس برقرار کنند.
منصوری اضافه کرد: ترویج فرهنگ محیط زیست و توجه به طبیعت در بین قشر کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه صحیح نامه نگاری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
منصوری عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ خردادماه در هفته محیط زیست در اراک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت