Web Analytics Made Easy - Statcounter

معافیت خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی، بررسی طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسید پاشی، خودروهای پرمصرف عوارض پلکانی پرداخت می کنند، ارجاع گزارش تحقیق و تقحص از شرکت ملی صنایع مس به قوه قضاییه از جمله مهمترین اخبار امروز مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، معافیت خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی، بررسی طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسید پاشی، خودروهای پرمصرف عوارض پلکانی پرداخت می کنند، ارجاع گزارش تحقیق و تقحص از شرکت ملی صنایع مس به قوه قضاییه از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور.

طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی و توانمند سازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی- فرهنگی.

طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو.

 گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران.

طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن.

گزارش کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی در مورد گزارش کمیسیون انرژی پیرامون حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر.

طرح جامع مدیریت شهری.

در جلسه علنی امروز یکشنبه 29 اردیبهشت مجلس جمعی از قربانیان اسیدپاشی و همچنین اعضای انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی حضور یافتند.

 

مرضیه ابراهیمی، معصومه عطایی و محسن مرتضوی از جمله قربانیان اسیدپاشی هستند که به همراه سید رضا درمیشیان، رییس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی و کارگردان سینما در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافتند.

 

قرار است در جلسه امروز مجلس طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان آن مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشبنه (۲۹ اردیبهشت )مجلس شورای اسلامی لایحه مدیریت بحران کشور را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

 

ماده ۲۰ این لایحه اینگونه اصلاح شد که ،کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون (دستگاه‌های دولتی) و اشخاصی که داوطلبانه یا به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور و پاسخ به حوادث بحران‌ها تحت مدیریت این سازمان به هر نحو همکاری می‌کنند در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محوله به عنوان فداکار خدمت شناخته می‌شوند.

 

هزینه‌های پزشکی و غرامت صدمه جسمی، نقص عضو، فوت و مستمری خود یا خانواده ایشان به شرح ذیل پرداخت می‌شود:

در مورد مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری طبق احکام این قانون اقدام می‌شود.

 

در مورد آن دسته از کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مطابق قوانین و مقررات دستگاه متبوعشان اقدام می‌شود به نحوی که در پرداخت مستمری به گونه‌ای اقدام شود که میزان آن بعد از همسان سازی با قانون مدیریت خدمات کشوری از مبلغ پرداختی به مشمولین قانون مذکور کمتر نباشد. سازمان موظف است مابه التفاوت آن را از محل اعتبارات موضوع ماده ۱۶ این قانون پرداخت کند.

نمایندگان ملت در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو  مصوب کردند، واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌باشند.

 

دولت موظف است زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند.

 

هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده ۳ این قانون تأمین می‌شود.

 

براساس ماده ۵ این طرح ، وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۶/ ۱۱/ ۱۳۹۰ مکلف است در افق سند چشم انداز ۲۰ ساله بسترهای لازم را برای ورود فناوری‌های جدید و مستقل تولید خودرو با همکاری شرکت‌های معتبر خوردوسازی جهان و یا به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های فعال موجود فراهم سازد.

 

آئین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت ۳ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق‌ها و انجمن‌های تخصصی تولید ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

در ادامه بررسی این طرح «بهرام پارسایی» ،نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح را مطرح کرد و گفت:‌ طبق آئین نامه طرح یک فوریتی باید ظرف ۴۵ روز به تصویب مجلس برسد یک فوریت این طرح دوم اردیبهشت سال گذشته تصویب شده و این طرح ۱۳ ماه است بین مجلس و کمیسیون پاسکاری می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۳ طرح ساماندهی صنعت خودرو مصوب کردند، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو و راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودرو سازی از جمله خودروهای تمام برقی و تمام هیبریدی (مدل‌هایی که قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع‌های خارجی برق را نیز دارند) و خودران و نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی دیگر حداکثر ظرف مدت یک سال بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون اقدام کنند.

 

طبق تبصره این ماده دولت مجاز است ضمن ترویج روش‌های کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت نسبت به وضع عوارض پلکانی بر دارندگان خودروهای پرمصرف (نسبت به حجم سیلندر) و یا تولید خودروهای پرمصرف بالاتر از حد مجاز به تشخیص سازمان ملی استاندارد اقدام کند و درآمد حاصل را پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور و درج در بودجه‌های سنواتی به یارانه تسهیلات بانکی جهت گسترش حمل و نقل عمویم اختصاص دهد.

 

آئین نامه اجرایی این تبصره حداکثر ظرف مدت سه ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در ماده ۷ طرح ساماندهی صنعت خودرو مصوب کردند در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین ۵ ساله (گارانتی ۵ ساله) و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظف هستند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر کنند.

 

شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه دارای مسئولیت مدنی است.

 

طبق ماده ۸ این طرح منظور از خودرو در این قانون انواع خودروی سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون، کامیون نت، کشنده تریلر و موتورسیکلت است.

 

نمایندگان در ماده ۹ این  طرح مقرر کردند، وزارت صنعت مکلف است با همکاری سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان نظام مهندسی کشاورزی ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون نسبت به ساماندهی و ارتقای کیفیت سایر خودروهای سنگین وارداتی و تولیدات داخل از جمله ماشین‌های راهسازی، معدنی، کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کند.

 

طبق ماده ۱۰ این طرح  این قانون و با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی، نسخ و ملقی‌الاثر می‌گردد و وزارت صنعت موظف است گزارش اجرای این قانون را هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون صنایع مجلس تقدیم کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی  امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با گزارش تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران موافقت کردند.

 

در این گزارش، روش کار و اقدامات انجامی توسط هیئت تحقیق و تفحص، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های متوقف شده که هزینه‌های زیادی در آنها صرف شده نظیر طرح تجهیز و بهره برداری از معادن مس تفت، پروژه احداث کارخانه تغلیط مس و مولیبدن نوچون و پروژه احداث فاز سه کارخانه تغلیظ سرچشمه و پروژه احداث فاز سه کارخانه تغلیظ سونگون و پروژه توسعه تغلیظ میدوک فاز دو، پروژه تجهیز و بهره برداری از معدن هفت چشمه، پروژه معدن مسجد داغی و پروژه احداث کارخانه تغلیظ معدن مس مزرعه و پروژه احداث کارخانه پالایش مس سونگون، بررسی عملکرد مؤسسه صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت مس، مشکلات زیست محیطی پروژه‌ها، پروژه‌های اکتشافی، ساختار مالی و اداری شرکت ملی مس، بررسی قراردادهای پیمان کاری، بررسی فرآیند خرید در شرکت ملی صنایع مس ایران، بررسی فرآیند فروش در شرکت مس، تسهیلات مالی و کمک‌های بلاعوض و پرداخت‌های نجومی در شرکت ملی صنایع مس ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در مقدمه این گزارش آمده است: شرکت ملی صنایع مس ایران طبق ماده ۲ اساسنامه خود مسئولیت اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن ایران، تولید، توزیع و فروش محصولات پرعیار شده سنگ معدن و فلز مس را به عهده دارند./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي اردبیل مسجد خبرگزاری شبستان سبک زندگی اسلامی خوزستان حضرت خدیجه س مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزییات طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی که درباره مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان است، موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۲۸ فروردین - مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با کلیات و جزییات این طرح موافقت کردند.

کد خبر 745121

دیگر خبرها

  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • مجازات‌ سرقت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان تشدید یافت
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت