Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،امین رستم زاده،سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونان واحد، گفت:با طی مراحل تصویب و دفاع از کاربرگ‌های ارائه شده این گروه پژوهشی در جلسات مختلف مجوز راه اندازی این گروه تخصصی بصورت موافقت اصولی برای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به مدت ۲ سال از شورای نظارت و گسترش تشکیلات پژوهشی جهاد دانشگاهی اخذ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی گفت: این گروه با ۴ نفر عضو هیات علمی و ۲ نفر همکار پژوهشی متناسب با زمینه‌های مصوب به ارائه خدمات پژوهشی و تخصصی خواهد پرداخت.   رستم زاده در خصوص زمینه فعالیتی این گروه اظهار کرد: گروه پژوهشی تولید متابولیت‌های ثانویه در سامانه‌های زیستی با توجه به امکانات و تخصص‌های موجود می‌تواند در زمینه زیست فناوری گیاهان دارویی و همچنین استخراج و خالص سازی متابولیت‌های ثانویه حاصل از بیوراکتور با تمرکز بر روی ترکیبات آلکالوئیدی فعالیت نماید.   سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فرایند تولید، استخراج، خالص سازی و کاربرد ترکیبات ثانویه گیاهی بسیار گسترده می‌باشد اظهار کرد: فعالیت در این زمینه به صورت بین رشته‌ای بوده و همکاری تنگاتنگ علوم و فنون مختلف را می‌طلبد. از اینرو رشته‌های مختلف کشاورزی، زیست شناسی، شیمی و مهندسی شیمی (بیوتکنولوژی)، پزشکی و داروسازی و ... می‌توانند با این زمینه ارتباط داشته و همکاری نمایند.   وی در خصوص جایگاه این گروه پزوهشی در بین کشور‌های منطقه اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، مرکزی که بر روی ترکیبات ثانویه گیاهی فعالیت کند در بین کشور‌های منطقه وجود ندارد و تنها کشوری که بر روی گیاهان دارویی و مواد موثره فعالیت‌های تحقیقاتی بیشتری انجام می‌دهد، کشور ترکیه می‌باشد که تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه‌های این کشور بوده و مرکز تحقیقاتی مستقلی در این زمینه در کشور ترکیه نیز وجود ندارد علاوه براین اکثر این کشور‌های همسایه دارای گیاهان منحصر به فردی هستند که بومی آن منطقه بوده و کاربرد‌های دارویی و غذایی و ... زیادی دارند که این امر می‌توانند مراکز مهم دارای پتانسیل بالا جهت صدور محصولات گروه، با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف محصولات و ترکیبات طبیعی، باشند.   انتهای پیام/م   گروه پژوهشی تولید متابولیت‌های ثانویه در ارومیه راه اندازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان برگزیده شصت و دومین سال آئین جایزه نوبل ایرانی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳، را کسب کرد.

سید کریم تهامی، عضو جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در جمع ۴۳ نخبه برگزیده کشور نامزد دریافت جایزه نوبل ایرانی «جایزۀ البرز ۱۴۰۳» در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شد.

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است.

لازم به ذکر است مراسم اهدای جایزه نوبل ایرانی با حضور مقامات عالی کشور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران به صورت زنده برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085732

دیگر خبرها

  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد