Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:55:14 GMT

معرفی پُست تهیه کنندگی تئاتر در قم ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۲۸۸

معرفی پُست تهیه کنندگی تئاتر در قم ضروری است

بازیگر و کارگردان قمی گفت: معرفی پُست تهیه کنندگی تئاتر در قم ضروری است.

«سید جواد طاهری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به آغاز اجرای نمایش خاله ادیسه در خانه نمایش گفت: این نمایش که نوشته نغمه ثمینی است به تراژدی زن و نگاه نادرست و ابزارگونه برخی جوامع به زن می پردازد. البته این نگاه و رفتار در جامعه ما کمتر وجود دارد اما به هر حال شاهد بروز آن در موارد خاص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازیگر و کارگردان قمی افزود: این نمایش 75 دقیقه ای دارای صحنه های متعددی است که در عین حالی که ریتم آنها باید حفظ شود با تنوع نیز همراه گردد.


وی با اشاره به اینکه نمایش دارای تراژدی است، تصریح کرد: برای اینکه تماشاگر بتواند تلخی ها را با شیرینی های طنز هضم کند، از کمدی رفتاری و تیپی استفاده کردیم. هدف ما اینست که حالمان را خوب نماییم زیرا این وظیفه ای است که در شرایط کنونی باید آن را ادا کنیم.


طاهری بر لزوم تأمین غذای روحی مردم تأکید کرد و اظهار داشت: هیچ کدام از ارگان ها حمایت مالی و معنوی نداشته اند و از مسئولان انتظار داریم ما را درک کرده و با ما همراه شوند تا بتوانیم این مسئولیت فرهنگی را به خوبی انجام دهیم.


وی 30 اجرا را برای این نمایش پیش بینی کرد و ادامه داد: در شب های قدر اجرای این نمایش تعطیل خواهد بود و با توجه به هزینه بر بودن نمایش، در صورت وجود مخاطب می توان تعداد اجراها را تمدید کرد.


این کارگردان خاطرنشان ساخت: نویسنده به این مسأله خیلی دقیق توجه کرده است که وقتی داستان خاله سوسکه را اشاره می کند، این ذهنیت برای مخاطب ایجاد نکند که این اثر مربوط به مخاطبان کودک و نوجوان است، بلکه گریز به داستان خاله ادیسه و دختری که در سفر و به دنبال اقبال خود است تا بتواند مخاطب خود را با توجه به شرایط سنی عرضه کند.


طاهری درباره تفاوت نمایش های کنونی با نمایش های دوران گذشته گفت: تماشاگر نباید همانند سال های گذشته در سالن نشسته و نمایش را ببیند بلکه با توجه به شرایط کنونی جامعه و قیمت بلیط تئاتر باید بتواند از این لحظات استفاده خوبی برده و شرایط کمی و کیفی خوبی بر سالن نمایش حاکم باشد.


وی از اجرای نمایش رابینسون کروزوئه به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی پس از پایان اجرای خاله ادیسه خبر داد و افزود: پست تهیه کنندگی در تئاتر از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما تلاش می کنیم تا این پست در قم جا بیفتد، یعنی اینکه شخصی بتواند با توجه به وجهه فرهنگی و منفع مالی، این دریچه برای او باز شود و بتواند فعالیت کند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان قرآن کریم قرآن شیراز کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت روزنامه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با فیلم‌نامه‌های «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی، کارگردانی سیدرسول صدرعاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدرعاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‏‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه موافقت کرد.

همچنین فیلم‌نامه‌های «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • «آخرین تولد» هم به اکران آنلاین رسید
  • «آخرین تولد» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت