Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:16:21 GMT

سالمندی جمعیت در آینده نیازمند مدیریت است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۲۸۹

سالمندی جمعیت در آینده نیازمند مدیریت است

اردبیل - ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: در سال های آینده با سالمندی جمعیت مواجه خواهیم شد و از هم اکنون باید برای این موضوع مدیریت های لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شفیع شفیعی روز یکشنبه در همایش روز ملی جمعیت در اردبیل تصریح کرد: توجه به بهداشت و امکانات رفاهی جامعه برای سالمندان از مهم ترین حوزه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به جوانی جمعیت در حال حاضر لازم است برای افزایش تعداد زاد و ولد فرهنگ سازی شود.
شفیعی بیان کرد: باید با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی و ارائه هشدارهای لازم در خصوص جمعیت سالمند و نرخ افزایش باروری در جامعه اقدامات ممکن صورت گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل به وضعیت استان در خصوص مرگ و میر بر اثر بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: این بیماری ها بیشتر به سبک زندگی وابسته بوده و باید تلاش کرد فرهنگ تغذیه صحیح و ورزش در بین مردم نهادینه شود.
وی افزود: زنان استان اردبیل در رتبه اول کشور در خصوص چاقی قرار دارند و باید برای کاهش این میزان در جامعه اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد : از لحاظ چاقی همچنین در بین مردان و زنان در سطح کشور مردان و زنان استان به طور مشترک در رتبه سوم چاقی قرار دارند.
وی با بیان اینکه چاقی مقدمه بسیاری از بیماری های است، گفت: حفظ سلامت جمعیت استان باید به صورت دقیق مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ سازی های لازم برای کنترل بیماری ها از جمله فشار خون انجام شود.
3003/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت سالمندي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است