Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:38:46 GMT

70 درصد معاملات خودرو خارج از اتحادیه انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۲۹۰

70 درصد معاملات خودرو خارج از اتحادیه انجام می شود

بجنورد- ایرنا- رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد گفت: 70 درصد از معاملات خودرو، خارج از اتحادیه و نظارت های نمایشگاه داران انجام می شود که این وضعیت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

علی بابایی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش بسیار زیادی از معاملات خودرو در فضای مجازی انجام می شود و بیشتر این خرید و فروش ها با مشکل روبه رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شکایت های زیادی برای بروز مشکل در معاملات به اتحادیه ارجاع می شود اما از آنجایی که این خرید و فروش ها خارج از نظارت های نمایشگاه داران است، نمی توانیم کاری انجام دهیم.
بابایی زاده تصریح کرد: شکایت افراد از فروشنده، زمانی که معامله خارج از اتحادیه انجام شده به سادگی قابل پیگیری نیست.
وی اظهار داشت: در معاملاتی که خارج از اتحادیه انجام می شود، ناآشنا بودن به مسائل حقوقی، فنی و کارشناسی خودرو سبب بروز مشکلات بسیاری برای خریداران می شود و در صورتی که این خرید و فروش ها در نمایشگاه های خودرو باشد، مشاوره ها و نظارت های لازم در این باره انجام می شود.
بابایی زاده در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بازار خودرو در استان گفت: بازار چند سالی است که دچار رکود بوده و امسال بیشتر شده است.
وی اظهار داشت: بیشتر اعضای این اتحادیه مستاجر هستند و رکود بازار سبب بروز مشکل جدی برای آنان شده است و در وضعیت کنونی توان پرداخت اجاره بها را ندارند.
رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد خاطرنشان کرد: در هر ماه به طور متوسط یکی دو عضو، پروانه خود را باطل می کنند.
اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد 130 عضو دارد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اتحاديه خودرو معامله در فضاي مجازي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!

فرارو- یکی از پژوهشگران دار الافتاء مصر و مدیر فتوای مکتوب فتوایی صادر کرد گفت: شخصی که خودروی خود را تعمیر نکند و منجر به خروج دود و آلودگی و آسیب به محیط زیست شود، از نظر شرعی گناهکار محسوب می‌شود.

به گزارش فرارو، دکتر محمد وسام در یکی از قسمت‌های برنامه «با مردم» که از شبکه ماهواره‌ای «الناس» پخش شد، تاکید کرد: دود و آلودگی خارج شده از اگزوز خودرو‌ها به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

این پژوهشگر دار الافتاء مصر توضیح داد که این وظیفه هر فردی است که از آسیب رساندن به دیگران خودداری کند و به حقوق مردم احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: از خودرو به گونه‌ای استفاده نشود که به دیگران آسیب برساند، چه با انتشار اگزوز‌های آلاینده یا رفتار غیر مسئولانه.

دکتر محمد وسام افزود: دود و آلودگی خارج شده از اگزوز خودرو‌ها بر سیستم تنفسی افراد تأثیر منفی می‌گذارد و به همین دلیل مضر تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: هرکس عمدا این کار را انجام دهد از نظر شرعی گناهکار محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد
  • سرنوشت خودرو‌های از رده خارج در کره‌جنوبی (فیلم)
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی