Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:39:53 GMT

نشست هماهنگي لايروبي اروندرود در خرمشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۳۴۸

نشست هماهنگي لايروبي اروندرود در خرمشهر برگزار شد

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - نشست مشترک هماهنگي 2 کشور ايران و عراق به منظور بررسي مسائل و جزئيات فني مربوط به لايروبي مشترک اروندرود روز يکشنبه در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا در چارچوب تفاهمنامه سران و مقام هاي عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران و کشور عراق در رابطه با حل و فصل مسائل مربوط به رودخانه اروندرود بر اساس عهدنامه مرزي و حسن همجواري ايران و عراق 1975 الجزاير و پروتکل‌هاي ضميمه و موافقتنامه‌هاي تکميلي آن همچنين در اجراي بيانيه مورخ 21 اسفند 1397 بغداد که در جريان سفر رياست جمهوري اسلامي ايران به عراق نهايي شد روز يکشنبه نشست مشترک هماهنگي 2 کشور ايران و عراق در بندر خرمشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرستي هيات کشور مان را در اين نشست عباس باقرپور مدير کل حقوقي بين المللي وزارت امور خارجه بر عهده داشت و از کشور عراق نيز مشاور عالي وزير امور خارجه اين کشور حضور داشت.
نشست مشترک هماهنگي هيات‌هاي ايران و عراق متشکل از نمايندگان نهادها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در بندر خرمشهر برگزاري شد.
به گزارش ايرنا معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي هفته گذشته از آغاز لايروبي اروندرود بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
با توجه به اينکه تنها رودخانه قابل کشتيراني کشور اروندرود است، يکي از توافقات در ملاقات اخير سران ايران و عراق، لايروبي اروند رود بود.
پيگيري‌ هاي براي لايروبي اروند رود از طريق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فني را با طرف عراقي برگزار شود و مکانيزم ‌هاي نهايي براي بازگشايي دفتر همکاري، شروع شود.
اروندرود يکي از رودهاي پهناور جنوب غربي ايران در استان خوزستان است. اين رودخانه از ريزش رودهاي دجله و فرات و بعد از آن کارون پديد آمده است. درازاي اين رودخانه در حدود 190 کيلومتر است که در نهايت به خليج فارس مي‌ريزد.
3015/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت

محمدباقر دانش، معاون خدمات شهری شهرداری رشت از آغاز لایروبی ۳ مسیر از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در مناطق مختلف این شهر خبر داد.

او گفت: با آغاز لایروبی مسیر‌های ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت، لایروبی مسیر این رودخانه‌ها در منطقه یک خیابان شهدای گمنام تا سیاه اسطلخ، منطقه ۳ خیابان تختی تا پل بوسار و منطقه ۴ سیاه اسطلخ تا چمارسرا در دست انجام است.

معاون شهرداری رشت هدف از اجرای عملیات لایروبی این رودخانه‌ها را برطرف سازی بوی نامطبوع و شیوع آلودگی‌های احتمالی در فصل گرما اعلام کرد.

به گفته دانش، بر اساس برنامه ریزی لایروبی رودخانه‌های شهر رشت تا ۲ ماه آینده و قبل از شروع فصل تابستان به پایان خواهد رسید.

او افزود: همه فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سرازیر می‌شود.

رودخانه زرجوب و گوهررود که از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرند، از شهرستان شفت وارد گیلان شده و در مسیر خود به ترتیب از مناطق هندخاله و پیربازار رشت به سمت مرداب انزلی روانه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت