Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:38:56 GMT

کمک بلاعوض برای نوسازی خانه‌های سیل‌زدگان نیازمند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۳۵۸

کمک بلاعوض برای نوسازی خانه‌های سیل‌زدگان نیازمند

بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن منعقد شد به سیل زدگانی که قادر به بازسازی خانه‌های خود نیستند، کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور خبرنگاران تفاهم نامه‌ای بین محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام وظیفه تأمین و تخصیص منابع مورد نیاز به موقع و مطابق با برنامه زمانبندی و اجرایی و حضور در کمیته مشترک راهبری تفاهم‌نامه را بر عهده دارد. بنیاد مسکن نیز وظایفی از جمله حضور در کمیته مشترک راهبری، شناسایی مشمولان، مدیریت بازسازی واحدهای مسکونی خانوارهای مشمول، اعمال کنترل نظارت فنی بر اجرای پروژه‌ها و… را بر عهده خواهد داشت. ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را به عنوان بخشی از هزینه‌های تعمیر و تکمیل واحدهای آسیب دیده پرداخت می‌کند. این اعتبارات در سه مرحله پرداخت می‌شود.

اختصاص اعتبار به ۷۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده

در جریان این نشست علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن گفت‌: تاکنون برای نوسازی و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده در مناطق مختلف کشور اعتباراتی شامل تسهیلات و کمک بلاعوض اختصاص داده‌ایم. با این وجود می‌دانیم که با این ارقام نمی‌توان خانه‌ها را تکمیل و نوسازی کرد و بنابراین باید به مردم برای تکمیل آورده شأن کمک شود. این تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌کنیم به این منظور انجام می‌شود.

به گفته تابش مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این منظور اختصاص پیدا می‌کند و در مراحل بعدی نیز به تدریج ارقامی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها برای کمک به نیازمندان سیل زده، خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان به واحدهای تخریبی هشت تن سیمان رایگان و به واحدهای تعمیری یک تن سیمان رایگان اختصاص داده است. همچنین از صنایع و کارخانجاتی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند درخواست مساعدت داریم. با وزارت نفت، بسیج مستضعفین و برخی تولید کنندگان عمده نیز قرارداد بسته‌ایم.

تعهد ایجاد ۳۵ هزار شغل در مناطق سیل‌زده

در ادامه این نشست محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه از ساعات اولیه وقوع سیل در تمامی استان‌ها حضور فعال پیدا کردیم، تاکید کرد: تاکنون سه میلیون قلم کالا و اقلام مورد نیاز به سیل زدگان اختصاص داده‌ایم. چهار موضوع را هم برای مراحل بعد از سیل در نظر گرفته‌ایم؛ یکی ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی بود که در حال واگذاری است و تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود. این اقلام ۱۰۰ درصد ایرانی است. همچنین بخشنامه کردیم که لوازم مورد نیاز از کارخانجات نزدیک محل سیل تأمین شود. این رویکرد باعث شد تا یک کارخانه یخچال سازی در لرستان و یک کارخانه دیگر در کارخانه در خراسان بعد از مدت‌ها با مشکل تولید مواجه بودند، مجدداً فعال شوند.

مخبر تصریح کرد: تقبل کردیم که با تشخیص بنیاد مسکن آورده افرادی را که قادر به ساخت واحدهای مسکونی خود نیستند را تأمین کنیم. البته ارقام متفاوت است و بنا به نیاز افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم سیل زده شغل خود را از دست داده‌اند، افزود: ایجاد ۱۴ هزار شغل مستقیم و ۳۵ هزار شغل غیر مستقیم را تقبل کرده‌ایم و هر هفته شغل ایجاد می‌کنیم. حدود ۵۵۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی اختصاص داده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال به رقم ۳۵ هزار شغل دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان

رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از کشف و معدوم‌سازی ۹۲۹۰ گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته در یکی از سردخانه‌های شهر درگهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم‌زاده اردبیلی اظهار کرد: نیروهای بازرسی فعال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شامل بازرسان کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها و بازرسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدهای میدانی و براساس گزارش‌های مردمی در شهر درگهان، موفق به کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته شدند.

وی افزود: این واحد متخلف به دلیل نگهداری گوشت قرمز و مرغ در شرایط غیربهداشتی با دستور مقام قضائی و قاضی کشیک شهرستان پلمب شد و برای امحا و معدوم‌سازی آن اقدامات لازم صورت گرفت.

رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد صنفی رستوران در روستای کووه‌ای و یک رستوران در شهر درگهان به دلیل تأمین مواد غذایی خود از یک مجموعه متخلف با اخذ دستور قضائی تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

به گفته عظیم‌زاده اردبیلی، مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انتظار دارد تا دستگاه قضائی در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع و بازدارنده در چارچوب قوانین را به سبب ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تاکنون در قالب کمیته‌های مختلف در سطح جزیره و به صورت شبانه‌روزی در حال بررسی فعالیت صنوف مختلف هستند و در این مدت چندین واحد متخلف تعطیل و مواد غیربهداشتی آنان هم امحا شده است.

کد خبر 739582

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس
  • کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان
  • تحقق شعار سال نیازمند تعامل بیشتر دستگاهای اجرایی
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند