Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:58:34 GMT

درباره گران‌ترین هنرمند زنده دنیا بیشتر بدانید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۴۰۳

درباره گران‌ترین هنرمند زنده دنیا بیشتر بدانید + تصاویر

«جف کونز» هنرمند نامدار آمریکایی است که در طول فعالیتش آثار هنری متعددی را به قیمت‌های نجومی به فروش رسانده است و اخیرا رکورد گران‌قیمت‌ترین هنرمند زنده را از چنگ «‌دیوید هاکنی»‌ درآورد.

به گزارش ایسنا، «جف کونز» پیش از این برای ساخت مجموعه مجسمه‌های بادکنکی حیوانات و گل به شهرت جهانی رسیده بود. جدیدترین اثر او «خرگوش فولادی» اخیراً در حراجی «‌کریستیز» به قیمت ۹۱ میلیون دلار فروخته شد و بار دیگر نام او را سر زبان‌ها انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«‌سگ بادکنکی» (قرمز) که یکی از معروف‌ترین آثار هنری وی محسوب می‌شود تنها یکی از چندین اثر هنری «جف کونز» در دسته آثار هنری بادکنکی است. سگ بادکنکی قرمز در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۵۸ میلیون دلار فروخته شد و در آن زمان یک رکورد برای فروش آثار هنری رقم زد.

سگ بادکنکی (قرمز) - قیمت فروش: ۵۸ میلیون دلار

«خرگوش فولادی» یکی از چندین اثر خلق شده «جف کونز» در دسته آثار هنری فولادی است. او پیش از این در سال ۱۹۸۶ نزدیک به هشت مجسمه فولادی دیگر خلق کرد.

یکی از آثار مجموعه فولادی سال ۱۹۸۶ خرگوش، میمون وقو بادکنکی - قیمت فروخته شده ۵۵ هزار دلار

در سال ۲۰۱۷ مجموعه آثار هنری او با نام‌های خرگوش بادکنکی، قو بادکنکی و میمون بادکنکی در مجموع ۵۵ هزار دلار فروخته شد.

در سال ۲۰۱۴ نیز موزه ویتنی هنر آمریکایی هر چهار طبقه خود را به نمایش آثار هنری «جف کونز» اختصاص داد.

در کنار نمایش آثار این هنرمند در موزه‌های مختلف، برخی از آثار هنری او از جمله «گل‌های بادکنکی» در معابر عمومی همچون مرکز تجارت جهانی نیویورک واقع شده‌اند.

گل بادکنکی - ارزش برآوردشده حدود ۲۵ میلیون دلار

اما آثار هنری این هنرمند همواره با انتقاداتی همراه بوده است‌. برای مثال «‌روزالیند کراوس»، منتقد هنری معروف آثار «جف کونز» را نفرت‌آور خوانده است.

با این حال برخی منتقدان و کارشناسان هنر «جف کونز» را یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر می‌شناسد.

در ادامه تصاویر برخی از آثار هنری مشهور «جف کونز» را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.   حسین ایزدی افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   او با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد   مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی