Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@09:30:33 GMT

پایان ماراتن انتخابات پارلمانی در هند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۶۰۲

پایان ماراتن انتخابات پارلمانی در هند

هفتمین و آخرین مرحله از انتخابات پارلمانی هند امروز یکشنبه برگزار می شود و به این ترتیب ماراتن تقریبا شش هفته ای بزرگترین انتخابات تاریخ هند خاتمه می یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حدود 120 میلیون نفر از مجموع 900 میلیون واجد شرایط رأی دادن در این کشور جنوب آسیا امروز نمایندگان خود را در 59 حوزه انتخاباتی، عمدتا در شمال و شرق این کشور از جمله شهر کلکته و شهر مقدس بنارس که در مرکز توجه هستند، انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت وسعت این کشور، انتخابات پارلمانی در هند از تاریخ 11 آوریل به صورت منطقه به منطقه برگزار می شود.   صبح امروز هیچ درگیری یا خشونتی در شهر کلکته گزارش نشده است. هفته گذشته طرفداران نارندرا مودی، نخست وزیر هند و مخالفان وی با یکدیگر درگیر شدند. پلیس در این درگیری ها بیش از یکصد نفر را بازداشت کرد. برای جلوگیری از درگیری های جدید در روز رأی گیری، شمار زیادی نیروی امنیتی در کلکته، مرکز ایالت بنگال غربی (شمال شرقی هند) مستقر شده اند. میزان مشارکت در مراحل قبلی انتخابات 66 درصد بود که یک سطح عادی برای انتخابات پارلمانی در هند محسوب می شود. در این انتخابات 543 نماینده برای مجلس نمایندگان پارلمان انتخاب می شوند.
شمارش آرا روز پنجشنبه 23 مه (دوم خرداد) انجام خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همکاری کشورها و آزادی خواهان جهان برای توقف جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را مهم دانست و گفت: ما نمایندگان ملت‌ها نباید در برابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی سکوت کنیم لذا کشورهای عضو بریکس می‌توانند اقدام مشترکی برای جلوگیری از این فاجعه انجام دهند.

به گزارش ایسنا، هیأت پارلمانی ایران در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان کشورهای عضو بریکس دیدار و گفت‌وگویی با دیمیتری واسیلینکو و ولادیمیر واسیلیف روسای گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در شورای فدراسیون و دومای دولتی این کشور داشت.

ابراهیم رضایی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از میزبانی پارلمان روسیه در برگزاری نشست مشترک نمایندگان پارلمان کشورهای عضو بریکس، نقش مجالس دو کشور را در ارتقاء بیش از پیش مناسبات فیمابین مهم و کلیدی برشمرد و گفت: خوشبختانه ارتباطات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روند رو به رشدی داشته و ما از تداوم این رویکرد استقبال و حمایت می کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه همچنین ضمن ابراز تسلیت و همدردی نسبت به حادثه اخیر تروریستی مسکو، این اقدام را محکوم کرد و افزود: این حادثه تروریستی و همچنین حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ریشه در اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی دارد. زیرا هنگامی که ایران و روسیه در سوریه علیه تروریست و داعش مقابله می کردند، رژیم اشغالگر به عنوان وزارت بهداشت داعش عمل می کرد؛ آنها با انجام این حادثه، قصد انتقام شکست خود در سوریه را داشتند.

وی افزود: تهران و مسکو بیش از گذشته تهدیدات و منافع مشترک دارند لذا بر ضرورت تقویت و تحکیم همکاری و هم افزایی فیمابین تاکید داریم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری کشورها و نیز آزادی خواهان جهان را برای توقف جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مهم خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه کشتار مردم بی دفاع فلسطین در سرزمین های اشغالی و نوار غزه همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ٣٣ هزار نفر که اغلب آنان زنان و کودکان بودند به شهادت رسیده‌اند.

رضایی افزود: ما نمایندگان ملت ها نباید در برابر این جنایات آشکار و این فاجعه بزرگ سکوت کنیم. معتقدیم، می توان میان کشورهای عضو بریکس اقدام مشترکی برای جلوگیری از این فاجعه انجام داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی در ادامه با اشاره به ریاست دوره ای روسیه بر گروه بریکس در سال ٢٠٢٤ بر لزوم تعمیق همکاری کشورهای عضو در سطوح مختلف تاکید و بیان کرد: آمادگی داریم در چارچوب بریکس با جدیت تعاملات سازنده ای را با کشورهای عضو در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی و پارلمانی داشته باشیم.

وی افزود: معتقدیم با استفاده از ظرفیت بریکس می توانیم برای راه اندازی سوئیفت و کانال مالی خارج از اراده غرب بهره مند شویم.

رضایی در پایان با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به مسکو تصریح کرد: میان روسای جمهور دو کشور توافقات خوبی در زمینه های گوناگون از جمله انرژی، حمل و نقل، دفاعی و سایر حوزه های تخصصی صورت گرفته است که از اجرایی شدن هر چه سریعتر آنان استقبال و حمایت می‌نماییم.

تاکید مقامات روسیه بر مقابله با تروریسم

دیمیتری واسیلینکو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در شورای فدراسیون روسیه نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بریکس و تحریم کشورهای این گروه توسط مقامات کاخ سفید گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص مقابله با سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا دارای تجربه ای ارزشمند می باشد که می توانیم از آن برای خنثی کردن و کاهش تحریم ها بهرمند شویم.

وی همچنین بر همکاری بیش از پیش ایران و روسیه برای توسعه و گسترش مناسبات در زمینه های مختلف تاکید کرد.

ولادیمیر واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در دومای دولتی فدراسیون روسیه همچنین در دیدار با هیأت پارلمانی کشورمان ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، تروریسم بین المللی را تهدیدی علیه کشور متبوعش و جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: معتقدیم همکاری های دوجانبه می تواند برای مقابله با این پدیده شوم موثر باشد.

وی با اشاره به نشست مشترک نمایندگان مجالس کشورهای عضو بریکس در مسکو و ابراز خرسندی از عضویت کشورمان در این گروه افزود: گرایش به سمت بریکس رو به افزایش است. به همین دلیل باید فعال تر عمل کرده تا در مسائل بین المللی تاثیرگذار باشیم.

در این دیدارها که به صورت جداگانه برگزار شد، طرفین در خصوص آخرین مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون و استفاده از ظرفیت پارلمانی جهت تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین و همچنین تحولات اخیر در غرب آسیا و تداوم همکاری ها در مجامع بین المللی بویژه بریکس گفت‌وگو و رایزنی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پالمر: در پایان مسابقه به درگیری‌مان برای زدن پنالتی خندیدیم
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • روزنامه هم میهن : نظام ، تنش های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • نظام،تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد
  • ماراتن ریاست در بهارستان