Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز - یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضا شورا از کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهردر قالب لوایح و طرح های دولت و انجام برخی اقدامات در محدوده شهری بدون هماهنگی با مدیریت شهری گلایه هایی را مطرح کردند.

به گزارش قدس آنلاین، رییس شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه در یکصد و چهل وسومین جلسه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور اظهار کرد:متاسفانه در چندسال گذشته شاهد کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهردر قالب لوایح و یا طرح هایی هستیم که توسط دولت به مجلس ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زارع افزود: برای نمونه شاهد اقداماتی در محدوده شهری بدون هماهنگی با شورا و شهرداری هستیم هر چند مبنای قانونی دارند اما بنظر می رسد که در جهت همان کاهش اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری ها است که تهدیدهایی در آینده برای شهر ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اختیار بررسی بندهای بالادست از شوراهای اسلامی صادر شده است، گفت: شوراهای شهر مرجعی برای تصویب طرح های جامع و تفصیلی شهرها نیستند و در قانون شهرسازی این موضوع حذف شد و این موضوع باعث کاهش اختیارات شهرداری ها شده است.

زارع خطاب به شهردار گفت: در هفته گذشته متوجه شده ایم در اراضی که شهرداری قرارداد بسته و مشاور گرفته است و قرار بوده مطالعاتی را انجام دهد چند صد هکتاراز آن اراضی  که درشمال غرب کرج و درحریم کرج واقع شده اند توسط اداره کل راه و شهرسازی به یک بانک واگذار شده است.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در کنار استاندار و نمایندگان مجلس و دیگر اولیای شهر در جریان اقدامات شهرداری در چند سال گذشته دراراضی شمال غرب کرج قرار داشته اند، گفت: همه از انجام این پروژه ها رضایت داشتند اما در حال حاضر به دلیل اینکه یک مشکلی در یک نقطه دیگر خارج از شهرستان کرج اتفاق افتاده است غرامت آن باید از اراضی ای پرداخت شود که جزو حریم شهر بوده و شهرداری می تواند برنامه هایی داشته باشد و این اراضی در دست شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در قالب یک طرح بالادست دراین خصوص برنامه ریزی شده ومدارک لازم در این خصوص جمع آوری شده است و از استاندار البرز و ارگان های مرتبط خواهشمندیم هماهنگی های لازم در این زمینه را صورت دهند.

زارع  با بیان اینکه بایستی مدیریت شهری در جریان فعل و انفعالاتی که در حاشیه شهر صورت می گیرد باشد، گفت: این نشان دهنده لطمه هایی است که در کاهش اختیارات شوراها در چند سال گذشته داشته ایم و گاهی توسط مرکز نشینان در پایتخت تصمیم هایی برای اراضی یک مجموعه شهری دارند و تبعات آن را باید مردم آن شهر در آینده به دوش بکشند.

نائب رئیس شورای شهر نیز در ادامه با اشاره به عدم اجرای پروژه های نیمه تمام در کرج گفت:پروژهایی که دوره های قبل شوراها وشهرداری نیمه تمام مانده است به بهره برداری برسد و این مستلزم آن است که برنامه های لازم برای اتمام پروژه ها در نظر گرفته شود.

منصور وحیدی افزود: تا زمانی که پروژه های اساسی به اتمام نرسیده است زدن کلنگ در هسته مرکزی شهر از جمله میدان حصارک و میدان سپاه که با مشکلاتی روبرو هستیم ضرورتی ندارد و در این زمینه مطالعات و بررسی شود که انجام پروژه های غیر ضروری انجام نشود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز شورای شهر کرج لوایح دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند